Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 8665 ggr
lottie350
0

Kissade på mig :/

Min kanin har några gånger kissat utanför buren, i soffan, på hans säng, han är lös dygnet runt. Jag åkte iväg över jul och nyår i 3 veckor och min sambo var hemma med min kanin, han kissade inte någon annanstans än i buren när jag var borta. Men dagen jag kom hem så hoppade han upp till min säng när jag låg och sov och kissade på mig. Varför gjorde han så? Finns det någon orsak?

Någon som har någon aning?

aliciia
0

revir kanske ? vet inte riktigt ..

lottie350
0

om det är det du säger kan han göra det fler gånger på samma ställe lr kan det vara en engångsförteelse?

Lippo
1

Min hane är också så. Kissar/skvätter alltid på mig såfort man är i närheten. När han var vardagsrummet kunde jag inte ens vara där för att han skvätte i soffan, på borden osv. Han gör aldrig så när någon annan är med honom. Har du funderat på kastrering? Tror dom brukar sluta skvätta eller göra det mindre när de är kastrerade :)

Tina-A
1

Aldrig hört talas om det faktiskt så jag vet inte. Hoppas att någon annan kan svara på din fråga!

Molle skvätte ju också förut men jag märkte att det bara var när Leah var i närheten. Efter kastrering försvann det dock.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Mimmiih
0

Jag vet inte..

mattis96
0

Jag tror han hade saknat dig…

Han är van att du är där och när du var borta så saknade han dig och när du kom hem var det en så stor lättnad och när han satt på dig så slappnade han väll av och då hände en olycka

sputtnick_plexus
0

Jag vet inte varför, hoppas nån kan svara!

lottie350
0

#3 Jasså ja så är min med, fast han kissar inte så ofta utanför, har hänt att han kissat om jag burit honom någonstans. Jag har inte tänkt på kastrering. Det är inte så jättestort problem. Jag vart bara chockad över att han hoppade över till min säng för att kissa precis på mig.

#6 Ja kanske, fast jag hade varit hemma några timmar, detta hände fyra på natten.

Mimmiih
0

hehe.. jag trodde att DU hade kissat på DEJ när jag såg rubriken.. :P

Putt? :)

Clariiz
0

#9; haha :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

lottie350
0

hah neej om det hade hänt skulle jag aldrig skriva det här :P

lottie350
0

haha satt å läste min rubrik igen.. förstår att alla tror att det var jag som hade kissat på mig, hade jag med trott om någon annan hade skrivet :D Tänkte inte på det *S*

Clariiz
0

#12; haha x)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Lippo
1

#8: Okej, vad bra då :) Så att du inte tycker det är jätte jobbigt eller så.

lottie350
0

Ne som tur är så luktar inte kisset så farligt så det bruka räcka med en sköljning. Men som sagt lite chockad blev man av att få kiss på sig mitt i natten.

Ync
0

Huuh, låter skumt.. :o

PRO_Anders
0

Till alla er som har kaniner som kissar på er, så enligt
"The Language of Logomorphs", står det så här:

_Finally, there is the all-out nuclear weapon of insults, reserved only for the most offensive, utterly unacceptable, good for nothing individuals and behavior: urine. And if you've ever had to clean up a pungent puddle of bunny pee, often bright yellow, orange, or even red, and more than a little odorous, then you know just how powerful this weapon really is. Note that urine used for marking territory and ownership is another story entirely. But when your rabbit pees on your pillow (yes, it happens), you have obviously qualified as the lowest of the low. If you respond in kind, then you probably deserved it.
_
Kaninen tycker alltså inte om er, så är det!

Wigge
0

skön kanin :P

Du får helt enkelt visa den vem som bestämmer? :P

Zvintos
0

Var glad din kanin inte är som mina föräldrars hona.
Luktar man hane, så kissar hon direkt.
Inte särskilt mysigt om man har henne i knäet.
Och mig är den hon tycker bäst om i övrigt. =P

Nicolina
0

Hur gammal är kaninen?
Jag tycker det låter som att han har blivit könsmogen och revirmarkera både på dig och allt annat.

Min kanin blev könsmogen "över en natt" kan man säga, från att ha varit helt rumsren till att både kissa i sängen, på mig, på golvet samt bajsa precis överallt i mängder… gick från ena dagen till den andra. Eftersom att jag bestämt mig redan innan för kastrering när han blivit könsmogen beställde vi tid hos veterinären en vecka senare och sen har han aldrig utom vid enstaka tillfällen kissat utanför buren.

Så är det fallet att han har blivit könsmogen och du vill slippa kissandet i sängen, soffan osv. är mitt råd att kastrera för han kommer inte att sluta kissa utan det lär bli värre och hur kul är det att bli nerkissad så fort man tar i kaninen?

PRO_Anders
0

En kanin som kissar på marken här och var, markerar revir.

En kanin som ser en person som sin ägodel, gnider hakan mot den.

En kanin som kissar på en människa, ser personen som nåt helt annat.

Hur svårt är det att förstå kaninens språk, det är ju samma som vårt.
Vi gnider också hakan eller kinden mot någon vi gillar. Och gillar vi inte den personen, ja då pinkar vi på den, eller i värsta fall på deras grav.

Försök att förstå kaninen, den är dessutom mycket mindre än vi!

Lizzan
0

Jag vet inte riktigt….

lisenpersson
0

Haha, väldigt sent svar! 7 år! Nä men har för mig att hanar kissar för att märka ut vem som "tillhör" honom så om du har varit borta ett tag kanske han vill "märka om dig".