4 månaders hona tjuvparad
vad hade ni gjort om ni hade haft en 4 månaders hona som råkat tjuvparas? Hade ni behållt ungarna och låtit henne ta hand om dem om hon velat? eller hade ni tagit bort dem?
Jag hade en 4 månaders hona som blev tjuvparad för några år sedan. Hon fick 5 friska ungar som hon skötte om jättebra. Men självklart är det inte bra för en sådan ung kanin att vara dräktig. Har ingen erfarenhet om abort på kaniner så jag vet inte vad som är bäst faktiskt. Har du möjlighet till att behålla de eventuella ungarna om ingen vill köpa dem?
Be the best version of you.
- Zoella
Jag skulle inte behållt dem. Kanske går jättebra och hon kanske får jättefina ungar och allt blir jättebra men jag skulle aldrig behållt dem :)
//Med vänliga hälsningar Ida
Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎
Jag skulle låtit henne behålla ungarna iallafall, och hoppas på att hon går tom!
- Zoella
Som #1 sa "Har du möjlighet till att behålla de eventuella ungarna om ingen vill köpa dem?"
Det är nog den första frågan du får ställa dig. Om du inte kan det, så kastrera honan och ta bort ungarna (om det går att kastrera så ung).
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Japp har all plats och är insatt i Avel lite. Men frågan var till er! Vad ni skulle gjort :)
#5 Jag skulle ha gjort det, ja. :)
- Zoella
Jag hade också en hona som blev tjuvparad vid ca 4 mån då hon vid 5 mån fick 3 bebisar. Inget vi visste om för ens det låg bebisar i boet. Vi hade inte möjlighet att behålla dem men hittade hem till dem ganska snabbt. Men hade gärna behållit en utav dem, då jag fäste mig vid ena hanen.
Om det hade hänt idag så hade jag inte haft möjlighet till att behålla dem. Där av att jag har hanarna i en bur och honorna i en annan. Samt att alla mina hanar kommer vara kastrerade sen. Hade jag bott på ett annat ställe med större ålats till kaninerna. Så ja, då hade jag säkerligen behållit någon. Men beror som sagt på situationen när dem skulle ha kommit.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt