Din/dina kanin/kaniner! ;)
Fin och söt kanin du har!😊 Kan gärna skicka in en bild på min hane och hona.😉
#0 Vilken underbar hermelin! Hon är väldigt ståtlig och snygg!
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Oj glömde…
han är färgen madagaskar
Ras: Lejonhuvad kanin
Ålder: 1 år och 4 månader :)
Personlighet: Snäll, Kommer alltid fram. Hoppar upp i knät när man sätter sig i hans Hage, Inte så sprattlig utan mer lugn :)
Dvärgvädur Nala på 1 år :)
Japantecknad :)
Hon är nyfiken envis, visar vad hon känner och vill, kelig och busig :)
Medarbetare på djurparker För mer bilder http://nouw.com/theresefoto
Namn: Iller
Ras: Lejonhuvad kanin, dubbelmanad
Färg: Gul/svart japantecknad
Ålder: snart 2 år
Personlighet: Oftast vänlig, pigg och nyfiken, men ointresserad av människor, gillar inte att bli klappad, tycker bäst om att göra rymningsförsök och att äta maskrosblad. Tjurig vid brunst. En väldigt vacker kanin.
www.alrunans.weebly.com/
Namn: Ekorre (bror till Iller)
Ras: Lejonhuvad kanin, dubbelmanad
Färg: Gul/svart japantecknad wienertecknad
Ålder: snart 2 år, kastrerad sen 6 månaders ålder
Personlighet: Lugn och ganska rädd av sig, hänger mest efter sin syster, väldigt matglad, ointresserad av klappar och kel, gillar att chilla och putsa syrran.
www.alrunans.weebly.com/
Namn: Hermelin
Ras: Dvärgteddy/Lejonhuvad kanin
Färg: Brokad Havana
Ålder: 3 månader
Personlighet: Framåt, ganska barnslig fastän han är könsmogen redan, väldigt positiv kanin som har lätt att slappna av. Är helt okej med att bli buren i famnen och gillar att bli klappad. Chillar med oss i soffan på kvällarna, fast han lämnar bajspluttar lite överallt. Äter gärna upp mina böcker när jag sitter och läser 😃 Underbar liten herre, jag är så nöjd med honom!
www.alrunans.weebly.com/
Jag har en viltgul sotad hermelinrex på tre månader som heter Humlan, och en viltgrå med okänd ras (förmodligen mest hermelin) på 4 år som heter Haren. De är två riktigt roliga och finurliga kaniner. Haren är min allroundkanin som jag kan göra allt med, hoppa, vara i skogen, träna trix med, gosa i timmar med mera. Humlan är också underbar, men hon är lite lat och rör inte på sig i onödan :p
Namn: Salamander, Sally
Ras: Dvärgvädur
Färg: Otter Brun
Ålder: 4 månader
Personlighet: Busig, otroligt vänlig och gullig, gillar att gräva och riva sönder saker, gillar att bli klappad, ett riktigt matvrak. Kommer nog bli frigående innekanin, hon är rumsren, trygg och älskar att utforska huset. Just nu är hon den härligaste kaninen jag har, jag har fallit pladask för denna rasen…
www.alrunans.weebly.com/
Imse
Ras: Korsning mellan Dvärgvädur, Lejonhuvad dvärgvädur och Lejonhuvad kanin.
Ålder: 2 år och 2 månader
Färg: Viltgul brokad
Egenuppfödd.
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
**Elza
**
Ras: Dvärgvädur
Ålder: 4 månader
Färg: Gul/svart japantecknad WT.
Uppfödare: Jema's kaninuppfödning
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Tänk att det alltid är lika roligt att se bilder på andras kaniner, tröttnar aldrig 😃
www.alrunans.weebly.com/
Melvin 1,5 år gammal svart/gul japantecknad dvv. Världens snällaste kille. Glädjeskuttar dagligen och är alltid på humör för att tugga sönder saker. Han är min första kanin som verkligen djupsover varje dag. Han vaknar inte av något och så är han så söt när det rycker i mun och ben på honom. Drömmer säkert om bananer och kanintjejer. Bor ihop med Signe :)
Trollsländans Quil (Nemo) Dvärgvädur normalpälsad - Madagaskar wienertecknad En nyfiken men samtidigt försiktig herre som känner sig som tryggast med matte. Mycket kelgo och pussas gärna. Kan gå från att ena stunden vara extremt hyper och racea runt till att sedan bara ligga och lata sig. Duktig på klickerträning som han också tycker är väldigt skoj. Väldigt lätthanterlig.
3 år glömde jag skriva att kan var också.. :)
Namn: Royal Seed's Pix Ras: Dvärgvädur rex Färg: Gul/blå japantecknad WT vitörad Ålder: 3 år Underbar liten pojke som mest tycker om att ta det lugnt. Ifall han hade visat intresse för hoppning så vet jag att han skulle blivit jätteduktig. När han är glad, som han oftast alltid är, är han hur snäll, nyfiken och go som helst.
# 21 Vilken underbar kanin 😍
//Med vänliga hälsningar Ida
Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎
#20 Vilken underbar bild. Den skulle jag göra tavla på 🙂
#28 Hon är gul/svart japanbrokad :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Bild 1:
Snowflake's Bentley, 19/11-2009
Lejonhuvad kanin/dvärgvädur, gul/svart japanbrokad
En egenuppfödd pojke som är otroligt charmig.
Bild 2:
Miss Pinky's Bombay Sapphire "Zapp", 27/8-2012
Vädurskorsning, Viltblå
Otroligt rolig kanin med mycket energi. Trevlig och som mer än gärna ska sitta och kela.
Bild 3:
Midgårdsolens Arista "Asta", 16/9-2013
Vädurskogrsning, madagaskar
En hona med en ganska stor egen vilja.
Bild 4:
Milleniums Marjolet "Yatzy", 27/3-2015
Vädurskorsning, gul/svart japanbrokad
En otroligt trevlig hane med mycket energi. En kanin som har mycket hyss för sig, ex stjäl godis så fort han ser det 😂
Bild 5:
Snowflake's Hide and Can't Seek "Ester", 6/5-2015
Vädurskorsning, gul/svart japantecknad
Trevlig och fin hona. Hon är inte så gammal så kan inte riktigt förklara hennes beteende. :)
Bild 6:
Snowflake's Finders Keepers "Jackie", 6/5-2015
Vädurskorsning, gul/blå japantecknad
Även Jackie är en fin och trevlig hona, men samma här. Fortfarande för ung för att avgöra hennes beteende. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#30 Tussa är jättefin!
www.alrunans.weebly.com/
Tack # 29 🙂
Ja visst är hon # 35 🙂
#33 Dina två yngsta är sååå vackra, jag älskar den smäckra kroppen och huvudet hos ungkaniner (jag vill aldrig att min dvärgvädur ska bli äldre än 5 månader i utseendet!)
www.alrunans.weebly.com/
Här är min dvv Sigge som är 4 månader! Han är i färgen Isabelle.
Det går tydligen inte att ladda ner bilder från bilden längre :(
Mobilen*
Namn: Zingo Ras: Vet inte, troligtvis hermelin/lejonhuvad Ålder: Vet inte exakt, ca 2 år. Färg: Viltgrå mantlad (wt?) Zingo är vår lilla maskot, han är nog den roligaste kanin jag någonsin haft, förutom när det regnar, då sitter han och surar ;) Han kan sitta i timmar och gosa och bli ompysslad! Han har lätt dom skönaste sovstilarna här hemma…! Jag fick honom som en omplacering förra året, därför vet jag inte speciellt mycket om honom.
Zingo ;D
#39 Ozzy är ett riktigt charmtroll!
www.alrunans.weebly.com/
Namn: Solbergas Dolly Ras: Satinpälsad dvärgvädur Ålder: 7 mån Färg: Gul/svart japantecknad Dolly är en väldigt försiktig men gudasnäll dam. Oftast lite skeptisk mot nya upplevelser. Hon är nog min framtida hopptjej då hon är väldigt framåt i selen och visar stor kapacitet. När man väl har lärt känna henne är hon den bästa man kan tänka sig! Klicka på bilden så blir det rätt :-)
Zingo ;D
Fantomen
Korsning, Dvv/BJ
Hane, Har precis börjat träna hoppning 🙂
Kolla gärna in bloggen
http://nouw.com/wilmaj
http://terabitiaskaniner.weebly.com/ - Hoppkaniner i Västra götaland 
#45 Åh en satinpälsad ❤️Henne får du gärna visa fler bilder på!
www.alrunans.weebly.com/
En white sallander har jag aldrig sett förut, vilken underbar färg!
www.alrunans.weebly.com/
#59 Himla vacker! Någon gång iframtiden vill jag ha någon av jättarna. Tyskarna är ju underbart vackra med sin storlek och standard teckningen :D
//Med vänliga hälsningar Ida
Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎
#60: tack :-) ja, det är en underbar ras både utseendemässigt & i temperament :-)
Namn: Forjoy's Linguine "Leo" Färg: Viltgulbrokad rödförstärkt Ålder: 8 veckor igår Ras: Hoppkorsning Denna lilla sötnos kom hem till mig igår så har inte hunnit lära känna honom riktigt ännu men han är en modig grabb som kommit fram och luktat, lagt upp tassarna på mig osv flera gånger redan idag (hämta honom igår) när jag suttit bredvid med buren!
Det här är Zvintos Benjamin, även kallad "Benji". Han föddes hemma hos mig den 26 Maj 2012 tillsammans med 5 syskon. Benji är en dvärgvädur och han är white zobel blå. Utställd ett par gånger, dock inte med några höga poäng (reggad på 91,5 p).
Världens goaste herre som finner sig i det mesta! 😍
#63 Jag får nog erkänna att Benji kan vara den absolut snyggaste dvärgvädur jag någonsin sett. Hans huvud och kropp är så proportionerligt och färgen är underbar, med mörkare på huvudet och ljust på kroppen. En riktig drömkanin är han 😍
Vad är det han får avdrag på i poängen på utställningar?
www.alrunans.weebly.com/
#64: Jag är bara aningens partisk och håller med dig om att han är ursnygg! 😉😃
Dels får han avdrag för pälsen, då den är lite för "mjuk" och lång. Sen får han avdrag för "hård bak". Färgen och teckningen får han helt OK poäng på faktiskt. 🙂