Behålla en unge med mamman
Hej! Min kompis (hon har inte ifocus så jag skriver åt henne) hade tänkt att ha kvar en hona tillsammans med mamman från hennes kull, men hon har tydligen hört att ungen kan fortsätta dia (fast den är vuxen) och senare tröttna på ungen och bita ihjäl den.. Är det sant? :o
Har aldrig hört att ungen fortsatt dia i vuxen ålder. Honan kan dock tröttna på sin/sina unge/ungar och stöta bort den/de. Men har de stort utrymme att vara på så tror jag inte att det ska vara några problem. Hon får väl dela på dem om det absolut inte skulle funka. Lycka till! :)
Jag hade en unge som gick med mamman till 6 månader, hon fortsatte att snutta på mamman tills dess så separerade dom i 4 veckor så mamman va helt sinad innan jag satte ihop dom igen.
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Vet en som sparade en unge ur kullen (hona+hona) det slutade med att ungen ble sur å stötte bort mamman, ungen blev aggresiv, men har dock aldrig hört om nån som fortsätter dia! :)
Jag hade en hona och hennes unge tillsammans men dem klarade inte av att bo i samma bur efter ett tag. Men beror också på hur stor/liten bur de bor i. För bor de i en stor bur så har de ju chansen att gå undan från varandra. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Bita ihjäl vet jag inte om det stämmer men dia kommer den nog fortsätta att försöka göra ett bra tag till ifall där finns mjölk hos mamman. Säg till henne att separera dem i några veckor. Då slutar mammans mjölk att komma + att de nog glömmer av sin relation då. Prova sedan att sätta ihop dem under uppsikt och inte rätt in i buren. Kan hända att de inte accepterar varandra trots att de fungerat bra nu.
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson