frågor om innekaniner
Ska flytta in min kanin som alltid annars har varit en box kaning. Det kommer ju att ta tid innan hon lärt sig att gå på toan och inte göra det direkt på golvet så därför undrar jag hur man gör när kaninen har använt självaste golvet som toalett. Har hört att man ska torka upp fortast möjligt och spraya någonting på stället som gör att det inte luktar kiss längre så det inte händer igen, så hur gör ni och vad sprayar ni för nånting? Vanlig perfym eller något speciellt. Och ska man inte använda perfym runt kaninen? Min nästa fråga är ifall golvet tar skada av att kaninen kan kissa utanför. Golvet är gjort av trä. Sen så är golvet halt också och undrar om det är dåligt för kaninen. Vad använder ni som underlag i buren. En väldigt viktig fråga eftersom jag är alergisk mot trä och därför kan jag inte ha sågspån. Om ni har filtar skulle jag gärna vilja veta vilken sorts filt, tygbit eller matta ni har och om kaninen tar skada ifall den skulle tugga på den. Sen så undrar jag vad jag skulle kunna använda i toalett lådan, alltså inget trä material. Och ifall jag skulle skaffa en hundbädd av något slag eller en leksak, är det dåligt för kaninen? Andra tips? och råd ni kan komma med vill jag gärna höra. Tack för att ni läst och skriver svar :))
Jag brukar spraya piss off. Finns oftast att köpa på djuraffärer;)
Vet tyvärr inte…
Vårt trägolv suger typ upp kiss, så det blir svarta fläckar om kaninen kissar på vårat golv…😮
Mina kaniner kan springa på golvet;) De kan t o m göra glädjeskutt på golvet :D De brukar lära sig att gå på golvet;)
Jag använder ToaLätt, funkar jättebra och varken dammar eller lukter ngt :) Vet inte hur det funkar med din allergi, men det borde gå bra:)
Kattsand brukar fungera bra, fast vissa kaniner gillar att äta det så då får man testa med ngt annat🙂
Kaniner brukar gilla att ligga utsträckta på golvet istället för på en hundbädd.
Detta var ngr korta svar, men hoppas att dom hjälpte lite😃
Tack för att du svarade :) vad är Toalett? Och vilket material är det av?