ett litet dilemma
Vi tar det från början:
Vilda och Leja var tingade och skulle flytta till Idre. Då kom det en person som var otroligt intresserad av Vilda och verkligen ville ha henne. Så jag lyckades ordna det så att det blev Vira och Leja som flyttade men bara på det villkoret att hon som var intresserad av Vilda verkligen hade bestämt sig för att ta henne eftersom det var så mycket krångel runt allt. Självklart sa hon!
Efter det hörde jag inte av henne på över en månad och jag började undra om hon, trots att hon lovat, inte var intresserad längre. Tillslut fick jag tag på henne och hon sa att hon skulle hämta Vilda runt den 20:e september.
Nu har det alltså gått nästan tre veckor sedan dess och jag har inte hört ett knyst från henne.
Vilda växer och jag känner att jag inte hinner ge henne den tid hon kräver, eftersom hon ska flytta har inte allt kel och gos i första hand gått till henne om ni förstår vad jag menar. Mina föräldrar är också väldigt irriterade och hotar med avlivning eftersom jag inte får ha fler än tre kaniner.
Så igår ringde det en familj som verkade otroligt seriös, och som ville hämta Vilda idag så jag sa ja. Jag orkade helt enkelt inte vänta mer och tyckte synd om Vilda som behövde ett eget hem där hon kunde bli ordentligt uppassad.
Tycker ni jag gjorde rätt eller skulle jag agerat på ett annat sätt? Kan tillägga att jag varken har telefonnummer eller adress till tjejen som "tingat" Vilda, det enda sättet att få tag på henne har varit på msn men hon har inte varit inloggad.

Såklart du gjorde rätt. :) Du kunde ju inte nå den andra tjejen.
Ja, självklart gjorde du rätt :)
- Mvh Emma
Visst gjorde du rätt! Om inte en köpare hör av sig inom utsatt tid så är det bara att sälja till någon annan, det hade jag iaf gjort :)

Tycker du gjorde rätt..
Har man tingat ett djur och säger att man ska hämta den ett visst datum så hämtar man den då eller hör av sig och ger en bra ursäkt varför man inte kan hämta den, annars får man helt enkelt skylla sej själv..

Du gjorde helt rätt. Var också tvungen att göra så.
Det var en intresserad av en hona som jag hade tillsalu, vi hade bestämt tid och allt, men hon hörde inte av sig, sedan någon dag ringde en tjej som var väldigt intresserad, och hon kom samma dag och hämtade kaninen.

Självklart gjorde du rätt! Det var ju hon den första tjejen som gjorde fel, hon hämtade ju aldrig Vilda. Och eftersom hon inte visade mer intresse än så, så hade hon nog inte gett henne så mycket uppmärksamhet och bra skötsel.
Så du gjorde rätt, och nu önskar jag Vilda lycka till i sitt nya hem:)
Kramar/Carro
Tycker att du gjorde rätt!
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
Du gjorde helt rätt!

Jag tycker oxå du gjorde helt rätt!
Du gjorde hellt rätt :)

Vad bra :)
#6: Jorå, hon hade tagit hand om henne bra det vet jag :)
du gjorde självklart helt rätt :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Du gjorde helt rätt :) Om den andra tjejen ringer och säger att hon ska hämta henne så får hon skylla sig själv att hon inte finns kvar tycker jag.

Jag skulle ha gjort desamma.
Du gjorde helt rätt! Tjejen som skulle hämtat henne var ju nästan 1 månader sen. Så gör man inte! :/
Kul att du är tillbaka, har inte sett dig på ett tag! :)<3
jag skulle gjort precis osm du gjorde!! tycker det är ansvarslöst av tjejen att inte säga till…
Medarbetare på Hundar.ifokus
du gjorde helt rätt!!

Tycker att du gjorde helt rätt! Härligt att Vilda fick ett fint hem!
Usch vilken dålig stil av tjejen som hade tingat henne!!
skulle absolut ha gjort som du. den där tjejen verkade inte så intresserad trots allt.. Mkt dåligt med tanke på hur länge ni fått vänta och till och med nära avlivning.

Gjorde helt rätt, skulle ha gjort precis som du :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se