Vad fotar ni med?
Jag ska köpa en kamera, men har ingen aning om vilken. Så jag undrar, vad fotar ni era kaniner med och vad tycker ni om den? Skriv gärna priset också :-)
Zingo ;D
En canon eos 70d med olika objektiv.
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Beror ju mycket på vad man är ute efter.
Själv fotograferar jag med en Nikon D7000. Är rätt nöjd men saknar vissa funktioner och annat. Tror jag köpte själva kamerahuset för 6000kr. Och objektiven jag har till kamerahuset har jag väl lagt ner ca 10'000kr på. Vilket är Sigma 70-200mm f/2.8, Nikkor 50mm f/1.8, Sigma 105mm f/2.8 och sigma 28-105mm. Men använder främst 70-200 och 50mm till att fotografera kaninerna med. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Fotar med min iPhone 6, duger bra för mig & tycker det blir fina bilder.
IPhone 5:)
#4 IPhone 5s, skulle det stå.
Jag fotar också med min iPhone 5s, men det är otroligt svårt att fota när de springer t.ex utan att det blir suddigt. :-)
Zingo ;D
Jag fotar med min Canon eos 1100D. Köpte den på mellandagsrean för 1,5 år sedan. Fick den för 4000 som annars skulle kosta ca 5000.
Jag använder standardobjektivet och tycker den funkar riktigt bra. Fotar dock bara kaninerna och katten med den. Filmar även med den ibland.
Ja, den är inte så bra när det kommer till att fota när de hoppar (eller antagligen är det jag som inte har lärt mig alla inställningar än, hehe)
Men den funkar bra åt mig :D
Canon eos 700D med olika objektiv :)
Använder Canon powershot sx610 sh Kostar ca. 2500kr :)
Har en Nikon D3100, tror den kostade kring 5000 kr med objektiv (Nikkor 18-105 mm så ej standard). Sen köpte jag ett makroobjektiv utöver det för ca 4000 kr tror jag. En del bilder tar jag med min iPhone 4s när kameran inte är i närheten.
#7 Prova att ställa in All Servo, då fokuserar kameran automatiskt på kaninen som rör sig. Försök att ha kortare slutartid, var inte rädd för att höja ISO heller. Med kortare slutartid så blir även motiv i rörelse skarpare. Har haft kameran som fanns innan eos 1100d, dessa var nog ganska snarlika varandra och jag hade inga problem med att fota hoppande kaniner :) Lär dig att fota manuellt så kommer du märka stor skillnad på bilderna.
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Nikon D3100, objektiv 18-200 tamron.
Kameran köpte sambon till mig men under 3500 kr. Objektivet runt 1600 kr. (nytt).
Annars min mobil sony z3 compact.
#7 Öva öva :) Går även med den kameran. Men man får öva, antingen manuellt eller med sportläget (inte så lätt även i sportläget ibland kan jag säga)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har ingen kanin än, men när jag fotar mina andra djur, blommor insekter mm så fotar jag med en Nikon D7100 + objektiven Tamron 70-200, Tamron 90 mm macro, Nikkor 35 och 50 mm. Köpte enbart kamerahuset som gick på c:a 8000 kr.
Använder mest mitt macro och 70-200 och 35:an.
Fotar antingen med min Nikon D5100 med objektivet Nikkor (minns inte hela namnet ) eller min mobil Z3 compact
Om man har systemkamera och ställer in alla inställningar själv så kan man få precis som man själv vill och kunna fånga rörelse utan problem. :) Man ska bara vara försiktig med att inte ha för hög iso. Då kamerahus är olika känsliga samt att desto högre ISO desto kornigare bilder. Jag brukar försöka att inte ha iso över 1200. :) Sen fotograferar jag i RAW vilket gör att man kan ändra mer på bilderna än om jag skulle fotografera i jpeg. :)
-' Malin Hultman
#15 Brukar du ha på continuous focus och snabb slutartid när du fotar rörelse eller hur ställer du in?
#16 Har min kamera inställd på AF-C, ja. Sen ändrar jag allt ut ifrån vad det är för väder. 🙂
Denna bild är fotograferad med:
Kamera NIKON D7000
Brännvidd 112 mm
Bländare f/3.2
Slutartid 1/1300 s
ISO 100
Och då var det strålande sol, om jag inte minns fel. Eller om solen precis gått i moln. 🙂
-' Malin Hultman
Jag fotar men familjens canon eos digital. Jag tror att den heter så men jag är osäker. Är inte så bra på det här med kameror. :)
Jag fotar med min iPhone 5, ipad mini och en nikon d 3100 och jag tycker de är hyfsat bra. Det blir bäst kvalla på nikon men det funkar med det andra :)