Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninhoppning-och-selar
Läst 1642 ggr
[Melbun]
0

Hoppar ni era kaniner?

Tycker era kaniner om att hoppa? Tycker ni att det märks på dem att de gillar det? :) https://instagram.com/p/44r-dXtLK8/ Det här är min kanin för ca ett år sedan. Han sprang runt med öronen framåt och såg allmänt busig ut så kameran åkte fram men inte trodde jag att han faktiskt skulle hoppa o.o Har allteftersom fått plocka bort möbler då han hoppar och tuggar på allting så numera har kaninerna ett alldeles eget (och tomt) rum! Har alltid tyckt det varit roligt med Kaninhoppning men det har liksom aldrig blivit av bara x) Har dock undrat hur duktig han hade kunnat bli med rätt träning. Visa gärna bilder och videor på era hoppare

eddiebun
0

Haha vad roligt! Vad duktig han var som kunde hoppa på sånt halkigt golv 😃
Min kanin skrämde halvt ihjäl mig när jag satt i soffan och han dök upp precis bredvid mitt ansikte,uppskjuten som en missil från bakom soffan. Då är det ganska högt dit upp också. Haha, knäppisar dom är ibland..

Peak303
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Alla kaniner jag har hemma idag förutom 1 är framavlade för hoppning. 

Yatzys första hoppträning: https://instagram.com/p/4eTKvijtCy/
Asta: https://youtu.be/xHkwTbo4o9c & https://youtu.be/nhRwhAYOefo
Zapp: https://youtu.be/QZm1l7gH524

Har även den som inte är framavlad för hoppning som ibland hoppar mini på tävlingar. Mina framavlade hoppare har i stort sätt förstått hur de ska göra direkt när man satt ett hinder framför dem. Tyvärr finns det många kaniner som hoppar upp på möbler och liknande utan att faktiskt vilja hoppa hinder alls.

Mina två hoppare är väldigt olika. Zapp har fart som jag undrar var han får den ifrån, tippar på att lite stress ligger i det hela samt honor…. Medan Asta gärna sitter och funderar mellan var hinder. Men hon ska komma igång och hoppa nu i helgen igen efter att ha varit mammaledig sedan april, så hoppas att hon kanske kommer igång lite. 🙂

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Bettan82
0

Roligt med kaniner som gillar att hoppa! Riktigt duktigt skutt! :) Våra kaniner är tänkta att de ska hoppa :) Alex som vi tror är drygt 10-12 veckor hoppar just nu upp på deras hylla som är ca 50cm hög från stillasittande ;) Har provat sele och tänkte testa lite med hinder närmsta vecka :) Anna får kanske vänta lite till, dels är hon väldigt liten och så är dottern bara fyra år än… Kan hända att sonen som är sju får börja hoppa med henne :)

RebeccaG
0

Jodå, hoppar gör dom allt :) Jag har bara en hoppis, resten är renraser, men dom gillar att hoppa så tänker inte ta det ifrån dom bara för att det är utställningsdjur :)

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[Melbun]
0

#1 haha ja de är luriga ibland! Vid två besök hos veterinären har hanen på videon gjort ett raketskutt upp på axeln XD vet tyckte jag hade snabba reflexer… :d #2 åh jösses den sista gick det fort för. Nog aldrig sett en sån snabb kanin innan o.o :D så underbart söta så man smälter ju. Min kan ju hoppa och han har väldigt mycket energi ute men frågan är om han kan hoppa hinder på rad eller ska dra mig genom alla buskar istället.. hade varit roligt att testa och se ifall han gillar det :) Den andra kaninen vet jag inte riktigt om hon har någon talang.. Hon parkerade baken i en buske och vägrade komma ut men kanske hade hon hoppat hinder om jag hade några :) hade varit roligt att se för hon hoppar ofta jämfota så hon ser ut som en studsboll.. #3 Spännande! Får gärna visa om det blir något :) #4 Jahaa så det blir mest hoppning på hemmaplan med dem då eller åker du på tävlingar också? :) Ska få tummen ur när jag slutar jobbet och testa med mina någon gång, hade varit roligt att se ifall de kan. *.*

[RC1393]
0

Hoppar med mina, har just nu en hoppkorsning och fyra renrasiga som är igång och tävlar/ska börja. De renrasiga är tre dvärgvädurar och en dvärghare. Bor taskigt till så tar mig inte på så mycket tävlingar så har bara en som tagit sig till medelsvår hittills, men tar körtkortet senare i år så då kanske jag får tävla mer, om jag har råd med bensin🤐

Twix*
0

Hoppar med en av mina töser här hemma, tävlar inte utan bara för roligt och för motionens skull 😉

Smultrondraken70
0

Hoppat lite med Bosse inomhus, och då är han duktig:)) ute är han omöjlig för han beter sig som en spårhund med nosen mot marken och traskar bara rakt igenom hindren, alternativt ska bara käka hela tiden:(( Molly är helt ointresserad av hinder, och får panik i selen så vi har gett upp där:((

[Melbun]
0

#6 #7 kul! Synd att du inte kan ta dig ut. Vet inte riktigt hur det ser ut med tävlingar i Sverige men min kanin gillar inte att åka i lådan så här hade det ändå inte kunnat bli något x) #8 ni får satsa på innetävlingar helt enkelt! Får lägga upp en video om du kan.

EmmasBella
0

Så länge kaninen tycker det är kul så kan dom gå långt, det krävs tålamod och en kanin som gillar att hoppa och hålla på med det!

RebeccaG
0

#5 Vi tävlar iallafall varannan helg, så inte så mycket hoppande på hemmaplan :)

| Youtube

[Melbun]
0

#11 men åh så roligt. Har vi mycket kaninhoppningar här eller får man åka en bit?

Smultrondraken70
0

En liten videosnutt när vi testade hoppa inomhus:)

[Melbun]
0

#13 men så söt! Ni får kanske satsa på inomhustävlingar då ;)

RebeccaG
0

#12 i VÄSKH(min hemmaklubb, Västra Götalands Kaninhoppare) så hålls det tävlingar så gott som varannan helg, nästa tävling är en kvällstävling som hålls den 16e Juli i Lysekil, med start 15:00. Sista anmälningsdag är idag och sista dag för efteranmälan är den 15e ifall jag inte missminner mig. 
Om du vill kan du åka med mig och min syster som ska dit, så hojta till i sånna fall 🙂

| Youtube

Emelie Nilsson
0

Mina kaniner älskar att hoppa, jag såg det genom att dom hoppar över allt dom kan tänka sig hoppa över, så när man går ner till skogen går dom alltid vid kanten för att hoppa över grenar😂

[Melbun]
0

#15 Åhh 😍 Hade varit roligt att följa med någon gång 😃 Gör dock sista dagen på jobbet den 17e juli ):

RebeccaG
0

#17 Om du går in på Skuttli och kollar under tävlingar, väljer klubb "Västra Götalands Kaninhoppare" så ser du när vi har våra tävlingar🙂 Där kan du även skapa ett konto, lägga in kaniner och anmäla dig😃
Jag är klubbens kassör, så åker på alla tävlingar, så behöver du skjuts kan du bara hojta till så kan du åka med mig och syrran, bor ju inte så långt ifrån dig👍

| Youtube

Katniss
0

Själv satsar jag på att börja hoppa Anton nästa vår, och kanske delta i en mini klass om ett eller två år :) Om han tycker om att hoppa, det vill säga.

R.I.P. Anton 💔

[Melbun]
0

#18 Ja men det får jag kolla på :D Synd att jag inte har en egen kanin att hoppa med men att titta på när det finns något i närheten hade varit roligt :D #19 *.* Hoppas han tycker det är kul då :) finns nog inget sötare än Kaninhoppning.. :3 Får testa när jag blir ledig och se ifall någon tycker det är kul ^^ Den ena har väldigt mycket spring i benen så han hade säkert kunnat tycka om det men den andra har hittills bara suttit och gömt sig i en buske..

RebeccaG
0

#20 Du kan alltid låna andas kaniner, som icke-medlem kan du starta i miniklassen iallafall :) Jag har ett par lejon som hoppar mini som du kan få starta ifall du vill :)

| Youtube