Skräp. Inget jag skulle ge mina kaniner. I kaninblandningen finns Bellos kaninpellets och dessa innehåller torrmjölk - en för mig helt vansinnig sak att ge till kaniner. Komjölk är inte en naturlig del av kaninens föda… De övriga ingredienserna (vete, havre, johannesbröd, majsflakes, innekornhavre, vete, ärtflakes, vetepuffar, vitt solrosfrö, röda och gröna majskroketter) är i princip som vilken annan gnagarblandning, och därmed inte heller något som kaninen ska äta varenda dag.
Ska man ge pellets eller färdigfoder så kan man gott kosta på sig de lite dyrare premiumfodrena som Cunicomplete, Selective eller Oxbow. Dessa foder är bättre anpassade till kaninernas näringsbehov, de har bla en betydligt högre andel växttråd/fibrer.
Behöver kaninen pellets rekommenderar jag dyrare märken som Oxbow, Selective, Cunicomplete. Men många kaniner klarar sig utan pellets. :) #1 Är inte kaniner laktostoleranta också? :o
Zingo ;D
#2 Jo, kaniner är laktosintoleranta (eller vad det nu heter, de tål inte laktos. Kanske inte laktosfrimjölk heller, jaja inget man ska ge iallafall).