Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 456 ggr
Bettan82
0

Ut i hage andra dagen?

Vi fick ju hem våra söta kaniner igår, de verkade göra sig hemmastadda direkt! Väldigt nyfikna och kommer fram till nätet när man är i närheten! Sitter still om man öppnar och klappar och kommer fram och slickar lite på handen när jag fyller på vatten och så.. Undrar lite om det är för tidigt att göra en Hage av kompostgaller och släppa dom i en stund? Om jag vågar sätta i barnen där med dom, 4 och 7 år? Har läst att de helst ska vara ifred de första dagarna?

Fridaaaa
0

Är de bara kaninungar så kolla så de nte tar sig igenom kompostgallret bara.
Jag hade min senaste ute i Hage bara 1-2 dagar efter att han kmmit hit. Han är så framåt mm. Brukar vänta max 3-4 dagar innan de får komma ut i hagar,brukar fungera bra :) 
Din barn beror på hur de är med djur och så, såklart övervak från din sida :) Hade jag haft.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Bettan82
0

#1 ska kolla då så de inte är för små för kompostgallret :) Har pratat många gånger redan sen vi bestämde oss för kaniner om hur man beter sig, lugn och sitta still och vänta tills kaninen kommer fram själv :) men självklart sitter jag med och övervakar :)

Fridaaaa
0

#2 Låter klokt 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Smultrondraken70
0

Hej, och grattis till dom små sötnosarna! Du har säkert redan tänkt på det:)) men låt aldrig så små barn lyfta eller bära kaninerna, kaniner är ju starka och kan från 0-100 bli sprattliga. Lätt att tappa! Min yngsta är 9 och lyfter bara en kort liten bit, nära marken, till exempel in i buren och så. Lycka till!