Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 857 ggr
Hjälp kaninen Odd
0

Doft i rummet bland kanin?

Hej jag undrar ifall man kan ha dofter i rummet om man har en kanin där för min mamma säger att kaniner är väldigt känsliga mot dofter så jag får inte ha body mist, ljus eller parfym i mitt rum för att det luktar för mycket + jag har ett ganska litet rum om det nu spelar någon roll men jag undrar då om man kan ha parfym och ljus i sitt rum för jag har kompisar som har kanin och dom kan spruta parfym utan problem i deras rum? Tack på förhand!😊

Myrra
1

Hur vet du att de kan spruta parfym utan problem i sina rum? Kaninen kan inte tala om hur den upplever situationen. Jag skulle följa din mammas råd.

Smultrondraken70
2

Vi är försiktiga med dofter när det gäller kaninerna. Kan räcka med en handcreme som luktar för att de ska bli stressade. Jag tycker att din mammas åsikt är klart vettig.

Irmelinis
0

Skulle inte spraya parfym eller body mist inne i samma rum (gör det på toan istället) men doftljus med en mild doft tror jag inte är nåt stort problem. Men jag skulle vara försiktig ändå.. Kanske ha öppet fönstret samtidigt eller så.

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Hjälp kaninen Odd
0

#1 jag vet inte men dom sprayar i sina rum och dom säger att det inte gör något så jag menade inte att jag vet att det inte är några problem. Hoppas du förstår vad jag menar😃

Hjälp kaninen Odd
0

Tack för alla svaren jag ska alltså inte spruta parfym i mitt rum har dock aldrig gjort det men jag tänkte bara höra om man kunde det eller ej iallafall tack för alla svaren❤️