Är denna buren för liten?
Hej!
Jag kollar lite på burar för funderar på om jag ska köpa en ny bur. Vad tycker ni om denna? Är denna för liten? Finns det någon annan som ni tycker ser bra ut i ett helt ok pris (helst inte över 1000 kr, men funkar upp till 1500 helst inte mer än det)?
http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/utomhusburar/alla_utomhusburar/med_utegard/340416
Även denna Hage till: http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/utomhusburar/hager/av_tra/340697
Kaninen väger knappt 2 kg , en dvärgvädurs blanding. Har även en fråga till. Hur stor kanin kan man sätta i den? Alltså hur många kilo.
Tack på förhand :)
Vilken ras? och storlek är det på kaninen? 🙂
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
#1 Sorry! Glömde säga det! Dvärgvädursblandning knappt 2 kilo :)
Ja, den är för liten.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#3 Du menar att den är för låg? Tänker absolut inte köpa den om den är för liten.
Innermåtten är B 89,5 x D 42,5 x H 92/89 cm (baksida/framsida) och höjden på övervåningen är 37cm hög längst in.
På tok för liten och inte laglig.
Har du kollat blocket?
Emma
#5 Oj jösses! Lyckades kolla på utemåtten. Tack så mycket. Den ska jag verkligen inte köpa!
Ja, men det finns inga direkt bra burar där.
Men tack alla för hjälpen, får leta upp en bättre bur
#7 Du kan inte bygga en själv? 🙂
Behöver inte vara så svårt, man kan faktiskt bygga utav pallkragar och då kan det bli busenkelt 😃
Emma
#7 Du kan ju alltid bygga en egen, mycket billigare en att köpa en färdig ;)
R.I.P. Anton 💔
Eller kolla på Blocket, det brukar finnas en hel del uteburar till salu som folk själva har byggt.
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Vi har byggt en bur innan, den blev dock väldigt dyr… Men kan se om jag kan bygga en lite billigare bur :) Tack för all hjälp:)
För liten ^^
Kram / Evelina
#12 Japp, vet ;)
Ett tips? är att kolla med företag som tar in stora pallar med material. Ibland kan man få tag på emballageskivor av dem väldigt billigt (eller t.om. gratis). De emballageskivor jag får av min farbror (som jobbar på ett modulföretag) är av typen konstruktionsplywood och 10 mm tjocka, de flesta av dem har dessutom en vattenavstötande yta, vilket blir ännu billigare eftersom de inte behöver målas!👍 Har hittills använt skruv som funnits hemma, likaså reglar, så ett burfack går på ca 100 kr hos mig, då det enda som kostar är gångjärn och lås.
#14 Tack för tipset! Det ska jag verkligen kolla på!