Något som sitter i örat....?
Hej! För en vecka sen var jag hos veterinären med min kanin. Då var det pågrund av att han nös mycket och var snorig, men vi tror att han är pollenallergiker så det ska inte vara någon fara med det. Veten kollade på tänder, öron, mm och allt säg fint ut. Men jag tycker att han har kliat sig sjukt mycket på sista tiden på ett av öronen. Men som sagt så kollade veten på hans öron och inget var fel….. Men idag så kollade jag i hans öron och då såg jag som en gul klump/prick inne i örat, är det bara typ öronvax? Kan det vara orsaken till att han kliar sig mycket, och är det normalt att dom gör det väldigt mycket?
Zingo
Kan vara någon slags inflammation eller liknande i örat, eller att något fastnat, sår som blivit infekterat, skabb, ohyra eller kanske en fästing.
Svårt att säga när man inte vet hur det ser ut eller hur långt ner i örat de sitter :/
Det kan ju kommit något efter du varit hos vet. Testa lysa ned med ficklampan på mobilen eller något och se om du kan få en bättre uppfattning om vad det är.
Dom ska normalt inte klia sig så mycket i öronen så han verkar ju vara besvärad av det. Försök kolla vad det är så kan du ringa och fråga vet och höra vad dom tycker. Vet att vädurar ofta kan få problem med öronen då de har trånga örongångar och det blir lätt fuktigt 🙂 Men brukar vara ganska lätt att behandla!
Emma