Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 997 ggr
jela96
0

Inspiration innekanin

Hej!

Har tänkt att Dalton antingen ska få gå lös i sovrummet eller i klädkammaren men lutar då åt sovrummet eftersom de tyvärr inte finns fönster i klädkammaren.

Någon som har bilder på hur era kaniner bor inomhus? Vore kul att se och bli lite inspirerad :)

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Irmelinis
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Jag har dem lösa i vårat lekrum, som är småbarns-säkrat och därmed rätt så kanin-säkert också. Har dock fått flytta undan alla plantor i fönstren, annars äter de upp mina pelargoner och böcker tuggar de sönder rätt snabbt ^^ De har sin tvåvåningsbur som de kan hoppa in i när de vill, några kartonghus här och där som extra krypin. 

De gillar inte det hala golvet så mattor är ett måste, annars får de inte fäste att busa och göra glädjeskutt. Nu är de rumsrena, men när de var mindre så vände jag på mattorna så att gummi-sidan var uppåt (se bilden) för att det var lättare att rengöra då ifall de skulle komma en pöl på dem. 

Jag har också stängt av med kompostgaller så att de inte ska hoppa upp på sängen/madrassen för där vill jag inte ha kaninhår, grävhål och söndertuggade tyger 😉

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

ra-17
0

Jag har min kanin lös i mitt rum när någon är hemma. Dock så går han nästan aldrig av mattan (har en ganska stor), tycker hala golv är jätteläskiga!! Han är rumsren, fast ibland hammnar det lite pluttar utanför toan men det är ju lättstädat! Efter som han aldrig går långt på golven får han springa ut i de andra rummen också och jag "kopplar ihop mattorna" med något. :-)

emms
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag har Mio i min klädkammare på mitt rum. Hade tagit av dörren redan innan för att få de mer öppet men skulle tagit av den när Mio kom annars. 

Har kompostgaller som nät där det behövs. Han har inte tuggat på några lister eller liknande så det är skönt. 

Är tänkt att han ska få gå helt löst i iaf halva lägenheten sen men kan är ännu lite för ung för de och ska smaka på allt så det får vänta några månader till. Har hyresrätt så är lite för rädd om lägenheten och möblerna för att låta honom gå fritt när jag inte är hemma nu när han är ung. 🙂

Såhär ser hans bur ut nu:

Emma

ra-17
0

Bild på hur det ser ut just nu, kommer nog ändra i framtiden endel, då vi just har flyttat!:-)

jela96
0

Åh! De blir nog klädkammaren för Daltons del men måste först fixa en dörr av kompostgaller så de inte blir så instängt för honom. Tanken först var sovrummet men tyvärr funkar de inte då min katt är van att traska runt i hela lägenheten.

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram