Turas om med utebur?
Undrar ifall det går bra att ha mina nya kaninungar i lejonkaninernas utebur/hage lite då och då, eller blir kaniner stressade av att vara i en bur där andra (än så länge okända) kaniner ofta vistas?
Har ju mina lejon därinne varje dag, men tills vi byggt en till utebur så tänkte jag att de två kaninparen kan få turas om att vara ute varannan dag eller så. Eller är det bättre att vänta tills nya buren är färdig och låta dem ha varsin med "sin egen lukt" i?
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Dom kanske bajsar revirpluttar lite mer men annars tycker jag bara att de flesta kaniner tycker de är spännande med en ny doft. Sen vänjer dom ju sig efter ett tag.
Tror inte det är någon fara 🙂 Du kan ju se på dom också om dom verkar vara nervösa, ligger och trycker osv.
Emma
Jag tror det skulle vara bättre att vänta tills den nya är klar. För jag tror inte det blir så bra för kaninerna och vara ute i det kalla varannan dag och inne i det varma varannan dag. Tänkte på deras päls. Men jag vet ju inte temperaturen där du bor.
1800 talet gav rättigheter åt slavar.
1900 talet gav rättigheter till kvinnor.
Jag hoppas jag kan skriva att 2000 talet gav rättigheter till djur.
#1 Tack för svar! Ja, det är sant, jag märker nog om de tycker det är jobbigt, jag kommer ju sitta med dem därinne :) De kommer säkert bara vara nyfikna.
#2 Ja, det är ett bra tips? att tänka på med de nya ungarna, tack! För det mesta är de ute bara dagtid och bara när det är över 10 grader varmt ute, men jag ska hålla det du säger i minnet. Vädret och temperaturen har ju varit riktigt skitdåligt denna våren och sommaren och det blir kallare så fort det regnar och blåser. Usch för detta väder!
Ska skynda mig med en ny bur också, så slipper jag hålla på att flytta dem så mycket.
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening