Rinnande öga+något i det?
Min kanins öga började rinna för bara någon dag sedan och igår märkte jag något konstigt i ögat som jag aldrig har set, räckte att titta 1 gång för mig och att veta att han aldrig har haft det innan.
Jag vet bara inte vad det är, vad tycker ni jag ska göra? Jag har läst lite om ögon problem men vill ändå höra vad folk tänker. Kolla gärna bilderna. På andra har jag ringar in var på ögat, kan vara svårt att se för vissa men det syns. Det är som en avlång cirkel som är ljusare.
Utifrån de bilderna tycker jag att ögonen ser fina ut. Ser inte rinniga eller irriterade ut. Grejen i ögat syns inte så tydligt, så kan inte säga något om den.
Hur gammal är kaninen?
Är lite svårt att se på bild och med de röda ögonen. Men det påminner lite om förändringarna som min kanin har (finns bilder på hans ögon i olika stadier här #14). Han har Encephalitozoon cuniculi men det påverkar bara ögonen om de blivit smittade innan födseln och vad jag förstått det kommer det i ganska unga år då (och kan till och med vara lokaliserat enbart i ögonen och inte finnas någon annanstans i kroppen) dock hade han aldrig problem med rinnande ögon (rinnande ögon kan de få om de tex har skada på hornhinnan eller andra sjukdomar).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu