Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1832 ggr
[DahliaG]
2015-02-18 14:52

Säljes kastrerad honkanin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag ska nu sälja min honkanin skutt som är 1.5 år gammal ungefär. hon är en hermelin och nyligen kastrerad. Hon ska absolut inte bo i en liten bur och ska heller inte bo i inglasad balkong, hon klarar inte kyla och har aldrig bott i vårt inglasade balkong. med kompostgaller har jag fixat större utrymme til henne att röra sig. Hon har mycket energi. går ej i sele men ni får sele med, det är lättare att fånga henne om ni skulle ta ut henne. Hon trivs väldigt bra med andra kaniner, hon är beskyddande och skötte ofta om min andra kanin. Hon är rädd för människor och biter om man inte är försiktig. Hon älskar persilja och får det två gånger om dagen, knäckemacka och pellets. Hon skulle passa jättebra om ni skulle vilja ha en kompis till eran kanin. Jag kan åka till Stockholms län, Östergötland, Södermanland och Örebro.

detta får ni med:

kompostgaller

sele

toalåda (för det mesta är hon duktig och går i den)

Annons:
sara8282
2015-02-19 20:12
#1

Antar att du med att hon "inte tål kyla" menar att hon bor inomhus just nu?  Alla kaniner klarar kyla mkt bra annars,  bara de får tillfälle att sätta vinterpäls. 

Varför är hon rädd för människor och biter?  Det är inget normalt beteende hos en kanin, så undrar om det finns någon särskild anledning till att hon är rädd och bits?

[DahliaG]
2015-03-26 17:43
#2

sen hon kom till oss så har vi haft henne inne, hon var mager och skakade när vi tog ut henne på hösten. Hon ska bo inomhus. Vi kastrerade henne i december och efter det har hon blivit lite rädd och aggressiv mot människor,  innan det var hon väldigt kelig. Kastrerade henne för att hon var aggressiv mot min egen kanin men nu är hon aggressiv mot oss men passar väldigt bra med andra kaniner. Hon gillar att bli kliad vid nacken men man ska ta det försiktig.

Lilles
2015-06-20 21:57
#3

Hej! Är kaninen såld nu?

Elsaharr
2015-06-21 00:39
#4

#3 Användaren har raderat kontot.

Zingo ;D

Upp till toppen
Annons: