Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 805 ggr
emms
0

Kaninvakt vecka 30-31

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag undrar om det är någon här som skulle vilja passa Mio 2 veckor i sommar.

Vecka 30 åker jag på festival, är hemma en dag och sen vecka 31 åker jag utomlands. Så det är mellan datumen 21 Juli - 4 Augusti som jag skulle behöva vakt. 

Jag hade en kompis som skulle passa mina kaniner men hon kunde inte längre. Har en som kan passa i nödfall men hon är inte så haj på kaniner om man säger så, skulle hellre se att någon med lite kaninvana kan passa Mio då han är såpass stor. 

Muffin kan bo hemma hos mamma där min syster kan passa honom men mammas sambo är lite allergisk och klarar nog inte av mer än Muffin som han är lite van vid (dom bor i lägenhet). 

Mio är innekanin men kan bo ute under dessa 2 veckor. Antingen i bur om det finns hos dig eller så kan jag ta med mig kompostgaller och göra en Hage med tak och botten, om du bor på ett ställe som inte har massa rovdjur såklart. Alternativt innebur på altan eller dylikt. 

Mio är av rasen fransk vädur och kommer vid tidpunkten vara ungefär 5 månader. Han älskar allt och alla och är van vid hund och mycket ljud. Han är seletränad och van vid gräs. Kan vara lite sprattlig men ingenting man inte kan kontrollera, han blir lugnare i famnen för varje dag. 

Jag bor i Varberg och kan köra ca en timme åt alla håll. Bor du i närheten av Halmstad, Varberg, Göteborg eller Ullared så hör gärna av dig!

Emma

[Sockertoppens_kaniner]
0

Jag bor i Getinge mellan Halmstad och Falkenberg. Passar gärna honom! :)

emms
0

#1 Kollade in din hemsida, såg ju jättebra ut! 

Har du någon bur ledig under de veckorna? 🙂

Ska vaccinera honom innan dess också, ska ringa och boka tid imorgon.

Emma

[Sockertoppens_kaniner]
0

#2 Har precis byggt klart boxarna i det nya kaninhuset, så han kan få bo i en av dem. Har har hagar också. :)

emms
0

#3 Låter super! Mailar dig imorgon så kan vi prata vidare där. Ska kolla lite nogrannare med dagar och sådär också. 🙂

Emma

[Sockertoppens_kaniner]
0

#4 Gör så! :)