Tips på kaninleksaker!
Hej!
Som rubriken lyder vill jag gärna ha tips? på kaninleksaker man kan göra själv. Även på sådana man kan köpa men helst sådant man kan göra själv.
Men inga sådana "onyttiga" leksaker som t.ex. toarulle med godis i osv. Då min hona (som jag vill aktivera mest) inte äter godis eftersom att hon börjar bli lite tjock.
Tack på förhand :)
Bygg en labyrint eller en liten "stad" av gamla kartonger i olika storlekar, klipp små hål i dem som kaninerna kan krypa in och ut genom. Min hona älskar sånt, hon är så himla nyfiken och springer runt och utforskar alla hål och varenda centimeter. 🙂
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Saker att slänga runt med. Finns lite olika som man kan köpa eller göra själv tror jag. Höboll, då aktiverar kaninen sig själv när den äter hö. Har hört att kaninen tycker det är kul om man fyller en kartong med t ex grenar mm som den får gräva och bita sönder. Träleksaker tror jag kan vara uppskattat om det inte skadar kaninen.
Zingo
#1 #2 Tack så jättemycket! Nu blir det pyssel! Superbra tips? verkligen!
#1 Du har ingen bild på din kartong stad eller labyrint?
Nej, tyvärr. Man kan lite lätt tejpa fast kartongerna i golvet om de inte står still, eller lägg in nåt tungt i dem. Om man sätter ihop mindre skolådor med större kartonger så blir det som tunnlar. Så kan man klippa ut dörrar och fönster. Kaniner gillar även att hoppa högt upp, så man kan bygga en trappa eller ett torn av lådorna.
Här finns lite tips? på leklåda.
http://kaninmagazinet.se/2012/september/leklada.html
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Kolla in min yt (happybunnies) där kan du få nå tips?! :)