Kulldagbok Rymdkullen födda: 26/05/15.
Följer!😊
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Grattis! Vilken ras?? :)
Grattis! Spännande att se vad det blir för namn med temat rymden… :)
Vänliga hälsningar Ellen 

Har hon inte gjort något bo?
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
följer!😉
#4 hon har grävt ett hål som hon flyttade ungarna till när de föddes men av någon anledning så har hon inte ryckte päls:/ får som tack vare hjälp med det av en vän som har fixat bästa bomaterilet!
#2hon är en räddningskanin så hon är någon sortsblandis men jag vet att hon har belgisk hare och lilla tysk. pappan är också räddnings kanin och är dvv och gotland.
Har du parat 2 brokade kaniner ? Blir det inte vitscheckar då..?
https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home
#8 Jo, det blir det…
#7 Dem är väl inte parade med vilje?
Tänker: räddningskaniner = man vet inte ålder och ev bettfel. Samt då två brokade = itne bra.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
parade av misstag. hanen hade fått upp låset på buren och gömt sig under soffan. sen skulle honan få springa lite frit och jaaa… bebbar.
Jag har kollat efter tecken på vitcheck och inte verkar ha det så jag är lugn. håller ett öga på en av ungarna som är lite mindre.'
Jag får hoppas allt blir bra:)
#11 Man kan dock inte se på kaninen om den är det eller inte. Så bara att hoppas.
#12 vitcheckar har ofta delad nosfjäril och ingen av dem har det. men som du sa så är det också att vänta:) ungen har växt under natten så är lite lugnare. den är bara undernärd. ska låta henne dia exrta idag också:)
Tass 😍
Vinn hundgodis på yorkshireterrier ifokus!
Grattis!😃❤️
#13 Ofta ja, men inte alltid.
Ska du sälja dem sen, så informera köparna om osäkerheten fram till kaninerna är 1 år (är fram tills dess som det yttrar sig i så fall).
Har själv en kanin som är mellan två brokade nämligen.
#16 ok, själv klart så informerar jag köpare om att de har risk för vitcheck.
finns inget värre än att bli på lurad en sjuk kanin.
#17 👍 Stor tummen upp!
#18 😉
Åhh grattis:) min hona har också fått 8 bebisar:)
Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html
Dag:3 fredag.
Tyvärr så har jag dåliga nyheter. Inatt så avled en av kullens honor. Hon hade krypigt iväg från sina syskom och frusit ihjäl😕.
Resten av kullen är dock friska och krya! Den lilla bebisen (som jag skrev lite om här>>javascript:nicTemp(); ) har växt mycket under natten och har fått på sig ett par gram! stöd diade lite idag också men vet ej om det kommer att behövas imorgon! Bilden är på graven som vi fixade åt lilla ungen.
Åh liten
Vänliga hälsningar Ellen 

dag:4 Nu har de fått sina namn!
Vega, Cassiopeia (cassie),Sputnik, Cosmo, Luna, Aries och Galileo!
Gillar ni namnen? Gillar ni de inte? MOTIVERA!
Älskar namnen 🙂
Vinn hundgodis på yorkshireterrier ifokus!
Åh dör av söttheten hihi