Lekar med kaninen, aktivering
Hej!
Jag skulle vilja ha lite tips? på vad jag kan hitta på med min kanin Zingo, så det skulle vara kul om alla kan skriva ideer på vad ni gör med era kaniner 🙂
Och om ni t ex lär kaninerna trix, förklara gärna hur ni lär dem….!😃
Zingo
Jag gillar att lära mina kanin trix. Jag har lärt henne puss, och för att lära henne det satte jag först en godis mellan mina läppar och så fick hpn ta godiset från min mun. Sen hade jag en kortare och kortare godis för varje gång och till slut ingen godis fören efter hon pussat, det gick på några minuter att lära henne puss. Sen snurra runt åt båda hållen har jag lär henne. Komma när jag ropar. Sitt vackert. Lärt henne att "städa", om jag lägger saker som t.ex pinnar i hennes matskål säger jag städa och då plockar hon ut varje pinne tills den är tom. Jag började med att vända matskålen upp och ner så den var plan. Sen satte jag en pinne mot hennes mun så hon tog den i munnen och sen släppandes och då fick hpn beröm. Sen la jag pinnen närmare mot skålen för varje gång. Sen ökade jag antal pinnar. Nu kan jag lägga bestick och allt möjligt i skålen och hon städar undan det på kommando. Sen brukar jag hoppa med henne. Sen brukar jag ibland ta med henne på hundpromenader i selen i skogen,, hon springer på väldigt bra och är som en i flocken. Ibland hoppar vi lite naturliga hinder i skogen också om det dyker upp.