Kaninhona skygg
Hej! För cirka 1 år sedan flyttade min dvärdurskanin(en hane) in hos mig och min pojkvän. Allt gick jättebra och vi bestämde oss att skaffa en till kanin. Denna gång blev det en hermelin(hona). Visste från början att det kan vara svårare att få hermeliner tama. Men nu har det gått ett halvår sedan hon flyttade in och hon känns fortfarande väldigt skygg. Hon gillar absolut inte att bli klappad eller buren. Kan inte säga att hon är aggressiv utan mer en "ensam varg". Däremot så klickar hon väldigt bra med våran hane och de trivs jättebra ihop. Känns som vi har gjort allt vad vi har kunnat för att få henne känna sig trygg med oss. Har märkt några få framsteg sedan hon kom hit men inte stora. Är det vi som gör något fel? tips? på vad man ska tänka på? Mvh Jonna
Menade teddydvärgvädur*
Jag upplevde något liknande med en av mina tidigare honor. Hon var totalt ointresserad av att umgås med människor, och ville inte alls bli klappad och än mindre buren, utan sprang iväg så fort fokus låg på henne. Däremot kom hon mycket bra överens med andra kaniner. Vissa kaniner är bara osociala, och vill helt enkelt vara ifred. Jag tror att det är svårt att ändra på, tyvärr…