Cykla med kanin??
Hej nu är jag där igen -.-
Visst kan man inte ha kaniner i sin cykelkorg och cykla?
Visst kan man tycka det är mysigt och så men det är väl ändå inte bra för kaninen? 
Visst kan man ha det men det riskerar ju att kaninen dör!
Om man cyklar i full fart med kaninen och den hoppar ut ur korgen och kommer under cykelhjulen.. då blir det ju inte bra.
Så nej tycker jag.
Ja, precis :P<3
Det finns speciella cykelkorgar i typ halm eller andra strån, med en lucka i toppen som man kan stänga så inte kaninen kan hoppa ut!
Som den :D
finns ju cykelkorgar med nät över som vissa hundägare har till sina hundar när dem är ute med dem på en cykeltur , det skulle jag tycka va helt ok. men man kan ju riskera väldigt mycket , om man t.ex. trillar så i värsta fall kan ju kaninen bli allvarligt skadad eller vad som helst..
men du kan ju kolla på cykelkorgar med nät över 
Det är ju bara idiotiskt tycker jag att göra det… men visst, vill man riskira att kaninen hoppr ut och dör så får man väll göra det då…
You can't make a rainbow without a little rain
Ska man en längre bit och inte har bil så tycker jag det är ett okej alternativ. Bara det är en cykelkorg som är anpassad för att vara transportbur och att den är helt dragfri.
Sedan ska man självklart cykla lugnt och försiktigt.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#6 Precid.
Ja jag skulle vilja ha en cykelkorg till min kanin när han ska ta sig fram och tillbaka från mamma och pappa, men jag är rädd att han skadar sig….
finns det risk att något händer om man har en specialbyggd för hundar/kaniner som har nät/galler över sig?
Skulle såklart cykla lugnt och försiktigt :D
Zingo
Eller om man till och med går med kaninen i cykelkorgen…?
Zingo
Ibland cyklar vi med en kanin i cykelkorgen, beror på vägarna skulle jag säga. Är vägarna släta tycker jag att om man cyklar lugnt utan att ramla att det är OK att ha kaninen i korgen. Sedan ska det inte vara för mycket trafik heller. Jag har alltid underlag i korgen, tex handduk underst och gräs/hö över.
https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home
Det finns, som ovanstående skrivit, korgar anpassade för hund, katt och kanin. Visst blir det aningen skumpigt för kaninen under en cykeltur men det tror jag inte den har ont av. Riskerna är ju att du trillar med cykeln, eller, blir påkörd av annan cyklist eller bil. Eller att ett träd trillar över dig, eller en asteroid.. Risker finns det med allt. Det är ju långt ifrån riskfritt att köra med en kanin i bilen. Så länge du cyklar lugnt och fint så ser jag inga problem med det. :)
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Att cykla med kanin är mysigt men sen gäller det att kaninen gillar det. Tassen gillade det så länge han fick spana ut ur korgen lite och höll ett stadigt grep om styre och koppel. Sen att man har mjukt underlag tex filt och det finns risker men vill kaninen rymma ut då hoppar man själv klart av och går. Synd nog har vi just nu ingen cykel med cykelkorg:/ två herrcyklar ;) För lilla Mona hade gillat de :)