Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 853 ggr
Rookien
2

Kanin på grönbete

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tomten är inte inhägnad, men vi kan lämna henne att gå fritt hur som helst, hon springer hellre in än försvinner. Hon är en innekanin, och går lös i huset när vi är hemma och krafsar på köksdörren när hon vill ut eller in. På vintern släpper vi ut henne och stänger dörren, sommartid står dörren öppen.

Tyvärr inte rumsren så en del städning blir det.

[[Kiba]]
0

Tänk på att det händer att kaniner springer iväg, dem kan bli riktigt snabba man vet aldrig vad dem små liven får för sig 

Men i varjefall, underbart att den får springa löst och vara glad :)

sannadetejag
0

Vad härligt :)

Rookien
0

Den är 6 år i år och har gått lös i trädgården i 3 år, en kväll hittade vi den inte, hade antagligen gömt sig under altanen. Nästa morgon satt den på gräsmattan igen.

Ibland kryper den in under ett uthus en liten stund, men kommer alltid tillbaka.

Hennes icke rumsrenhet sträcker sig så långt att hon kan vara ute i trädgården i timmar för att sedan gå in i köket och utföra sina behov.

D.v.s. att hon har halva köket som sin toalett dessvärre.

Beatrice_Love_Kaniner
0

#3 kastering eller i det här fallet sterelisering kan hjälpa! Dessutom kan det förebygga oplanerade kaninungar med någon hare där ute i vildmarken! 😎

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

Maleficum
0

Är så härligt att se dem skutta runt ute!

Min kanin kommer alltid för att hälsa när jag kommer upp på morgonen. Springer emot mig gör lite glädjeskutt och springer sedan direkt till altandörren för att bli utsläppt! Pga hans blindhet måste dörren vara öppen för han ser inte om man stänger den så han får bara vara ute när jag är hemma och vädret är bra ute men han rejsar rejält när han är ute.

Mina förra honor sprang ute löst dygnet runt på landet om somrarna. De kom alltid samma tid på kvällen när det var matdags och höll sig alltid runt huset (när inte mosters hund var där) eller tomten (när mosters hund var där nere).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Paxxie
0

Vad kul att se! :) Och vad roligt för henne att få komma ut och springa sådär. Önskar att jag kunde göra så med mina kaniner, men jag bor alldeles för nära motorvägen för att våga låta dem vara ute utan uppsikt.