Ha två kastrerade hanar ihop?
Hej! Vi la ut en annons om våra kaninungar och har än sålänge fått två svar. Båda som hörde av sig ville gärna ha två kaniner tillsammans. Nu vet vi inte könen helt säkert på den tredje ungen då det fortfarande är ganska otydligt, men de andra två är i alla fall garanterat hanar. (En av hanarna är redan tingad) Min fråga är om man skulle kunna ha två kastrerade hanar tillsammans eller en kastrerad hane + en okastrerad hane? Båda hemmen känns väldigt bra annars och dem är kaninvana m.m. Tacksam för svar!
Vänliga hälsningar Ellen 

Hade sagt nej. Det är inte omöjligt att ha två hanar men det är sällan det fungerar bra så jag vet inte riktigt om jag själv hade tagit den risken. Sen vet man heller inte om det blir bråk när de båda når könsmognad.
Nej, det funkar mycket sällan. Stor risk att det blir bråk. Hade inte sålt de till ett hem där de skulle ha två hanar tillsammans.
Två hanar som vuxit upp ihop och som kastreras så tidigt som möjligt, kan funka. Men det är ett osäkert kort, enligt mig inte värt risken när man sett vad hanar kan göra med varandra. Känns mycket säkrare med kasterad hane + hona isåfall eller hona + hona.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Okej, vill inte ta några risker så jag får nog neka dom då.
Vänliga hälsningar Ellen 

Du kan ju säga att två ungar från olika kullar som har ungefär samma ålder oftast funkar bra ihop. Många sidor skriver att det bara är kullsyskon som funkar ihop… Så kan dom ju köpa en från dig och en från någon annan 🙂 (Om den sista visar sig vara en tjej då, annars får dom ju vänta på att hanen blir könsmogen)
Emma