Kanin håller i hö?
skendräktig?. Har en hona som bär omkring hö & päls i munnen, ibland timvis, innan hon bäddar ett bo med det. Ser litelustigt ut när hon studsar runt med det i munnen😂
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Måste städa buren, är de okej att städa bort bo'et? Vet att skendräktighet är vanligt men tycker lite synd om henne :c ajj i kanin-mamma hjärtat
#3 skendräktighet ärväldigt vanligt du kan städa bort det om du vill, men behöver inte om några dagar kommer hon inte bry sig om boet alls, men ibland bygger de nya om de städas bort.
mvh, HamsterHamster
Hela mitt liv går ut på djurskydd.
Ser så gulligt ut när de gör så! Jag har en hane som brukar göra det xD
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Vår ena hona har varit skendränkning för hon kan inte bli med ungar med en kastrerad tassen ;)

skendräktig? ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag brukar inte ta bort boet till mina skendräktiga honor. Tar man bort pälsen i boet finns risken att de börjar rycka mer päls
https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home
Hon verkar ha slutat boa nu och boet är förstört så tror inte de gör något? ;okan ju låta bli boet men måste städa hursom
Jag valde att inte städa bort boet när min kanin ar skendräktig?. Jag tyckte att det var lite taskigt att städa bort hennes fina bo😃
Min kastrerade hane håller på och boar ca. en gång i månaden! Så gulligt när de skuttar runt med halm i munnen :)
Ett liv utan djur är inte värt att leva