Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2619 ggr
[Deshasix]
1

Kanin håller i hö?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som vet varför hon gör de om de nu finns en anledning? Har hört att de kan göra så när de är skendräktiga och bygger bo?

RebeccaG
0

skendräktig?. Har en hona som bär omkring hö & päls i munnen, ibland timvis, innan hon bäddar ett bo med det. Ser litelustigt ut när hon studsar runt med det i munnen😂

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[Deshasix]
1

Upptäckte precis ett litet "bo" så hon är helt klart skendräktig?.

[Deshasix]
0

Måste städa buren, är de okej att städa bort bo'et? Vet att skendräktighet är vanligt men tycker lite synd om henne :c ajj i kanin-mamma hjärtat

*~HamsterHamster~*
0

#3 skendräktighet ärväldigt vanligt du kan städa bort det om du vill, men behöver inte om några dagar kommer hon inte bry sig om boet alls, men ibland bygger de nya om de städas bort.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Peak303
1

Ser så gulligt ut när de gör så! Jag har en hane som brukar göra det xD

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

[Marsvinspluttochkaninsele]
0

Vår ena hona har varit skendränkning för hon kan inte bli med ungar med en kastrerad tassen ;)

Fridaaaa
0

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Deshasix]
0

Hon ryckte lite päls också, nu har hon inte hållt på nå mer. Ska städa buren senare får väll se om hon gör nytt då. Hon är iaf glad o snäll som vanligt. ^^

Storip
0

Jag brukar inte ta bort boet till mina skendräktiga honor. Tar man bort pälsen i boet finns risken att de börjar rycka mer päls

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

[Deshasix]
0

Hon verkar ha slutat boa nu och boet är förstört så tror inte de gör något? ;okan ju låta bli boet men måste städa hursom

Smulsixten
0

Jag valde att inte städa bort boet när min kanin ar skendräktig?. Jag tyckte att det var lite taskigt att städa bort hennes fina bo😃

kanin och häst
0

Min kastrerade hane håller på och boar ca. en gång i månaden! Så gulligt när de skuttar runt med halm i munnen :)

Ett liv utan djur är inte värt att leva