Löst ut det super för våra kaniner
Nu bor alla tre kaninerna hos mamma så länge. Det funkar super att ha dom i en flock faktist Bella, Tassen och Papya trivs super i en grupp då dom okså känner varandra. Tack vare att min Mona rattade alla tre så får hon bo själv och sen valde vi att ha alla där då dom har bra med yta och kunna trivas på plus att dom kan träffa matte i mellan åt när vi har med oss Mona för att även hon ska få träffa mamma. Mona mår bra av att va ända kaninen och hon hänger med marsvinen i sägnen och myser och mår prima. Annars springer hon gärna ute och käkar gräs döm nu mig inte tänker på djurens bästa. Och Mona trivs även dom andra hos min älskade kanin galna morsa ;)
Är detta en "skriva av sig tråd?" Den stör nämligen i allmänt. Tur att det löst sig. :-) Du kanske ska skaffa en blogg och skriva? :)
Frida
Så Tassen har vips ändrat sig då?
Du gav inte Mona tid att bli vän med dem. Du gick alldeles för fort fram, troligtvis den orsaken till att det inte fungerade eftersom du hämtade henne i lördags och försökte para ihop dem på söndagen redan.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hihi har en blogg redan #1 Nä forskade fram att Mona inte funkar med andra och uppfödaren sa det redan !
Tror tyvärr på att folk alldeles för lätt säger att kaninen inte passar med andra kaniner. De flesta par går att bonda med rätt förutsättningar och att man ger det tid och tålamod samt kastrerar alla kaninerna. Båda mina är kastrerade och det tog ändå 3 månader att få ihop dem. ^^ Men TS får ju avgöra vad som funkar bäst för henne.
Vår hane är kastrerad men hon flög på han så det flög päls innan hann dit :/ som tur är skadades han inte :)
#2 Mina kaniner satt och pussade varande genom gallret redan första dagen. Lät de träffas på lördagen, hämtade henne på torsdagen. Inget bråk och de blev bästisar direkt.
Zingo ;D
Nä men tassen vart ju rädd efter på hoppet det flög päls Frida och han hade kunnat bli redigt skadad ! #6 låter som papya och Tassen vart ett par efter några timmar faktist :)
#6 Ibland kan det gå så snabbt men att försöka sätta ihop kaniner dagen efter att kaninen kommit är alldeles för tidigt.Många kaniner behöver betydligt mer tid än så.
Sådant märker jag på blotta ögat om en kanin attackerar en kanin
# det ska stå "det STÅR nämligen i allmänt" inte STÖR.
Frida
Så du har redan gett bort bella? Du skaffade väll henne för knappt en månad sen?
Nä vi äger alla kaninerna men tre bor hos mamma bara
Aldrig varit med om någon som ändrar sig så ofta som dig Ts. Hoppas att dina djur inte mår dåligt av det bara.
Nä det gör dom inte
Alla djur mår dåligt av ändringar. Det är stressande för dem. Har läst alla dina inlägg och dina djur har fått stå ut med många ändringar på kort tid. Djur mår bra av stabilitet och rutiner… Förresten, har du haft konto här innan? :)
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
#15 Hon har haft många konton här.
Håller med #15. Dessa kaninerna har flyttat fram & tillbaka mycket på väldigt kort tid, och särats från kompis, ihop med annan osv.
Vilket flängande fram och tillbaka med alla kaniner hela tiden.
Sluta skaffa nya djur hela tiden och ta hand om dom du har istället så slipper du bekymmer och djuren slipper må dåligt och bli stressade, även om du inte tror det så blir dom det av att hålla på att flytta fram och tillbaka hit och dit.
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤