När sätta ihop kaniner efter kastrering?
Imse kastrerades idag. Planen är att han ska gå tillsammans med Elza sedan. Fråga är bara NÄR jag kan börja sätta ihop dem? Googlar jag runt så hittar jag allt från 2 veckor till 2 månader? Förstår att man bör vänta ett tag för att vara på den säkra sidan. Men 2 månader känns lite länge? Elza är ju bara 10 veckor gammal så hon lär ju inte vara könsmogen än på några veckor/månader så risken för att där ska bli ungar är ju inte så stor. Vad tycker ni? Räcker en månad?
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
3 veckor :)
Zingo ;D
Min vet och en uppfödare sa 1 månad(ihop-sättning efter kastrering). Så jag körde på det, och det var inga problem här iaf.
Vet dock inte hur gammal den lilla kaninen behöver vara när den och den vuxna introduceras.
Minst 4 veckor efter kastrering🙂
Jag brukar inte sätta ihop en som är under 14-16 veckor med en vuxen.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kanon, då väntar jag ett tag till. Det är ju ingen brådska att sätta ihop dem i buren. Hade dock varit kul att ha dem i samma Hage så det börjar vi nog med om en månad då. Spännande. Min första ihopsättning :P
//Pernilla
#4 Hoppas att det går bra! :D
Messi ska kastreras efter sommaren och sättas ihop med hona :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5 Ja jag hoppas med det. Jag har så dum trädgård, en på framsidan och en på baksidan. Varje sida har plats till en Hage. Imse kräver ständig tillsyn då han smiter så fort jag vänder ryggen till. Elza känner jag inte så väl än, men blir hon som jag misstänker, så kommer hon bli precis som Imse. Rymma hela tiden. Så hade de kunnat sitta i samma Hage där jag har översikt över de båda samtidig så hade det varit mer än superbra! :P
Då får jag säga det samma till dig, hoppas det går bra när det är dags för Messi också :)
//Pernilla