Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 582 ggr
AngelicaFridstrom
0

Belgisk jättekanin

Hej! Jag har nyligen fått hem min kanin som är en blandning av belgisk jätte 50% och franskvädur 25% och rex 25%. Jag hoppas så klart att min "lilla" kanin ska bli så stor som möjligt och skulle vilja veta hur stora dom brukar och bör vara vid 11 veckors ålde. Vikt och längd? Hur länge kan man räkna med att de växer, upp till 1 år? 😊

Katniss
0

Det kanske blir inte svårt att räkna, eftersom kaninen inte är renrasig. Men jag har för mig att en renrasig belgisk jätte brukar vara lika stor som en fullvuxen mindre kanin. Kaninen blir antagligen inte heller lika stor som en vanlig belgisk jätte. Någon får gärna rätta mig om jag har fel :)

R.I.P. Anton 💔

Katniss
0

Lika stor som en liten kanin vid den åldern, alltså.

R.I.P. Anton 💔

AngelicaFridstrom
0

Han är större än både min dvärgvädur och min andra kanin som är stor för att vara "vanlig" kanin ☺så han kanske blir ganska stor även om han inte är renrasig.

AngelicaFridstrom
0
AngelicaFridstrom
0

Försökte bifoga en bild men vet ej om de gick

Katniss
0

#5 verkade inte som att den kom med :/ #3 ja, han är ju ändå 50% Bj, så han blir nog en stor bjässe xD

R.I.P. Anton 💔

[vattenhunden]
0

Mina 11 veckors ungar brukar vara lika stor som våra dvärgvädurer. Har haft belgiska jättar ( renrasiga) dock har jag slutat med rasen nu. Men är din kanin redan så stor så kommer den definitivt bli större ;-) den franska väduren är ju inte heller speciellt liten. Se till att kaninen har tillgång till bra Hö & kraftfoder. Komplettera gärna med kokt potatis & lite havregrynsgröt eller havre.

AngelicaFridstrom
0

Vad kul att höra! Har haft franskavädurar förut och dom var bjässar. Så hoppas att den här också ska bli stor. Han bor lös i stallet så han har stort utrymme att röra sig på och fri tillgång på hö och vatten och får kraftfoder som komplement. Han älskar också att vara lös ute. 😊 Synd att jag inte fick in bilderna. Får prova från en dator sen istället!

[vattenhunden]
0

#8: Det låter bra :-) Det är ju bara att vänta & se, dessa raser växer ju relativt långsammare än de mindre raserna & brukar inte vuxit färdigt före ca, 10-12 månaders ålder.