Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 385 ggr
findnemo
1

Skaffa en kanin till?

Hej 

jag har haft en kanin sedan tvåår tillbaka Stella. Jag lägger mycket tid med henne och hon är ute och springer i 2-3 timmar varje dag. Jag har nu bestämmt mig för att byga  en ny ute bur inför sommaren och har då en chans att gör den lite större. Så min fråga är om jag ska skaffa en kanin till så Stella får sällskap. 

Jag har plats i mitt rum och jag älskar stella och vet vad det innebär att ha en kanin. Jag fyller 18 år detta året och jag har råd. Bor fortfarande hemma så behöver mina föräldrars medgivande först… Vad tycker ni är det en bra idee att skaffa en kanin till?

jela96
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om du vill, har tid och råd att skaffa en till kanin tycker jag att du ska göra det. 
Jag hade Milton ensam först men nu när han fått en kompis ser jag hur mycket dom får ut av varandra och det är otroligt underbart att se! Dock är de ju inte alla kaniner som funkar tillsammans så se till att du antingen har plats för att flytta isär dom eller möjlighet att lämna tillbaka kaninen om de inte fungerar.

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

[klarabastin]
2

kaniner mår bäst av att ha en kompis! har du tid råd och villja så tycker jag att du absolut ska skaffa en kompis!

Gnolis
0

Jag tycker absolut det är en bra idé. Leta på blocket och här så kanske du kan hitta någon du kan få lämna tillbaka om det inte funkar ihop…  Jag hade först en kanin och sen fick en till på prov och de gillade varandra. Sen kastrerade jag den ena så de fick bo isär ett tar och sen fick jag vänja dem igen vid varandra så nu är de vänner igen.. Men det roliga är att den nya kaninen han var jättearg när han fick bo själv. Bara fräste och morrade åt oss och sen när han fick tillbaka sin kompis så blev han snäll igen :) Så jag hade försökt hitta en till ensam kanin att testa med :)