Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 835 ggr
Kaninernasbästa
0

Din största dröm med kaniner

Du ska berätta vad du drömmer om, inte på natten.. Både med kanin/er du har nu och vad/vilken kanin du vill ha någon gång i framtiden. Jag drömmer om att ha hoppkaninuppfödning. Tävla SM och stora tävlingar med mina nuvarande kaniner..bli känd inom kaniner.. Sen vill jag så gärna ha en hoppkanin av rasen dvärgvädur. Gärna wienertecknad eller zobel brun. Zobel brun wt… Asså nu måste jag sluta skriva innan drömmarna skenar iväg med kaniner. Vad är din största dröm med kaniner? Berätta!

Vovisch nr2
1

En relativt stor uppfödning av Lejonhuvade kaniner  i färgerna madagaskar och olika zoblar. Även några jättar till kel, kanske TSJ eller några frassar. 😃

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

[Melbun]
4

Att de två jag har nu ska slå världsrekord i högsta ålder på kanin… Hehe.. och vara friska! :)

jela96
2

När jag har möjlighet vill jag avla fram friska, fokuserade hoppkaniner med underbara temperament! 

Men just nu är de väl att komma långt i hoppningen med Daria och sen även med Dalton 🙂

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Exempeel
1

Jag skulle vilja börja hopptävla med Exempel, då jag tycker han är så sjuukt duktig! Dock är det lite för långt och min familj verkar  tycka att det är lite onödigt, då man kan göra det hemma gratis. 

En dröm jag har haft är även att ha en kanin med färgen hotot, gärna dvv eller hermelin. Jag fastnade för den så fort jag såg en, varför vet jag inte.

Exempel the bunny 

Instagram | Facebook | YouTube

[AnimalLover1]
1

Samma som #2 hehe ^^ En "dröm" är också att mina kaniner kan bo inomhus på hösten/vintern och utomhus på våren/sommaren.

wilmis0e
1

Min dröm är att så småningom skaffa en lejonhuvad hane( min första hane) som ska bo med mig och som ska helst lära sig att vara lös på gården :)

Trebit
3

Min dröm är att ändra allmänhetens felaktiga uppfattning om kaniner, få folk att tänka efter en extra gång innan de skaffar ett husdjur åt ett barn  och fler ägare ska ta ansvarsfulla beslut när det gäller deras husdjur.

På den personliga fronten drömmer jag om att hitta en liten dam till min Benjie, och att de båda ska komma överrens! (vore ju mysigt om han kunde putsa en annan kanin istället för mina byxor…)

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

[Nampheet]
1

Min dröm är att föda upp Holland lop kaniner :D

fsigge
1

Min högsta dröm är verkligen att jag får ha min Nova inomhus. Om jag får en enda önskning i världen skulle jag önska att farsan slutade vara allergisk mot hö och kaniner,

Frida

Saaara
0

Min största dröm är väl att bo på en gård och ha ett helt stall med stora fina burar till mina Dvärgharar. Vill komma långt inom kaninaveln och få fram flera fina  i främst Viltgrå och Vit rödögd. ❤️ Vill gärna komma nån vart i hoppningen också!

Skulle även vilja lära mej och slakta och ha några köttkaniner och höns så jag, katten och hunden kan käka mat med gott samvete! 🙂

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Frosstis
1

Har gått o tänkt på detta länge nu :) Vill bo i ett hus med en stor trädgård, och sedan ha varje jättekanin, alltså en TJS, BJ och fransk vädur och sedan flera mindre raser som lejonhuvad, holländare och hermelin. Vill att alla kaniner ska få gå lösa på tomten :) Ifall de blir tagna av rovdjur har de iallafall haft det jättebra under tiden de levt, istället för att bo säkert i en bur hela sitt liv.

sannadetejag
0

Min största dröm är att ha ett jättestort häng men en massa kaniner i. Kaninerna ska vara av olika ras.

crystalguurl
0

Min största dröm är att bo på landet med jätte stor trägård. Kaninerna ska bo i en stor inhägnad med träd, buskar, och allt som är naturligt! Det ska även vara ca 1m grävmöjlighet :3 Och att Chima & Simbah lever sina liv, sålänge jag lever

[Marsvinspluttochkaninsele]
0

Har redan hälften av min dröm två goa töser. Men min andra halva av drömmen är att bo i en stuga ute på landet men nära stan och dom ska ha mycket utrymme ☺️

Smilla Kanin
0

Ha kaninerna inne på hösten och vintern. Ute på våren och sommaren xD

[Deshasix]
0

Skulle vara en dröm att i framtiden börja föda upp kaniner med wt och japanteckning, ha ett stort hus med massa plats åt alla ninisar! Och typ ha en hemsida till uppfödningen plus massa info om kaninhållning osv, kanske en blogg om mina ninsar osv, och typ skaffa en bättre kamera att fota dem med, och bo i hus med stor bakgård så de kan va ute massor, haha okej måste sluta skulle kunna skriva i en evighet xD

Peak303
0

Jag hade velat att någon av mina kaniner tog sig upp i elit och kansk plocka cert. Hade varit häftigt! :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Henni-Chan
0

Gård där kaninerna kan ha stora burar och hagar. Lösdrift vore lite ballt samt att få fler champion uppfödningar inom hoppningen 🙂

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF