Går inte ut ur buren...
Hej, mina två kaniner som går tillsammans fick komma ut på gräsmattan på heltid för några dagar sedan då vädret har varit kasst innan… Och sen en dag tillbaka så har dom inte velat gå ut i hagen utan dom sitter bara i buren, dom gjorde samma sak för några veckor sedan när jag trodde att regnet skulle hålla upp. Gjorde så att för någon timma sedan så stängde jag luckan till huset och ställde ut en vattenskål så att jag tvingade dom att vara ute, bara föra att dom skulle få äta lite gräs och så, men först så satt dom bara under själva buren och tryckte, men det är först nu ca 30 minuter efter som dom börjar skutta runt i hela hagen. Kan även tillägga att buren står mitt i hagen och att den alltid är öppen annars och att den ena kaninen blev döv efter att dom sövde han när han kastrerades, och honan som han går med är lite försiktig och tar hand om han så hon tycker nog att det är säkrast kanske att dom är inne där inga djur kan ta dom? Gör jag rätt eller fel genom att göra som jag har gjort? Hur kan jag annars göra? För tycker inte att det är så kul för dom att bara vara inne i buren hela tiden när dom bara kan ta ett skutt ut i hagen… Tacksam för alla möjliga tips? :)
Låter konstigt att kaninen har blivit döv på grund av en kastrering, eller?
Jag tycker inte att du ska se det som stort problem, är dem nyinflyttade? Bild på hur allt ser ut? Min hane är precis tvärtom och inget mer med det 🙂
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
Dom kommer ut av sig själva när de känner sig trygga med det, låt dom ta det i sin egen takt tycker jag:)
Tack för alla svar, har inte tillgång till kamera just nu, kameran på telefonen sprack… Gick bara nån dag tills dom vågade sig ut och nu skuttar dom runt hela dagarna i buren 👍🏼
#3 skönt!