Mitt burbygge! *bildtråd
Hejsan! :-) Burbygge-trådar har varit till stor hjälp för mig så jag tänkte dela med mig av hur jag tänker bygga. Igår så var jag på byggmax. Där köpte jag 18 m reglar som är 45x45 mm tjocka, 3 st OSB-skivor och vit grundfärg. Idag så har jag sågat reglarna till rätt längd och skruvat ihop stommen. Sedan så sågade jag också ut väggar, golv och tak Genom att enklt lägga stommen på OSB- skivorna och rita av. Jag vet att bilden blev sned men det gick inte att fixa.
Frida
Tassar här* 😃
Vänliga hälsningar Ellen 

Tassar här oxå :3 Vad är måtten?
#2 måtten är L170xD80xH70 :-)
Frida
Jag kunde de inte hålla mig så jag gjorde klart burdörrarna också innan det blev mörkt.
Frida
Tass :)
#6 fint :)
R.I.P. Anton 💔
Jättesnyggt!
Tass! 😃
/ Angelica
Åhh ser ut att bli fint!! Tassar här ;)
Vad kommer den gå på ungefär? :)
Tass!
Ett liv utan djur är inte värt att leva
#11 jag har försökt att föra buren så billig som möjlig och försöka använda material som vi redan har hemma. Det jag behöver köpa är : Putsnät, plasttak, OSB, 18m reglar och haspar. Resten såsom färg, spikar och skruvar har vi hemma. :-) Det kommer gå på cirka 700-800kr. Det tycker jag är jättebra pris för en bur. :-)
Frida
Tassar in här jag med!
Följer * :-)
Superfin!
Kul med hemmabygge! 👍
Fint det blir! 😍
Emma
Vad snyggt det blir :)
Igår så tänkte jag måla hela insidan av buren med den vita grundfärgen eftersom att den var vattenbaserad. Sedan läste jag på förpackningen så stod det "vattenbaserad alkydbaserad grundfärg" Så istället oljade jag in insidan med linolja.
Frida
Åh vad fin den blir!
Zingo ;D
Byggde i höstas en bur i OSB (som fick bli utebur fast inne i en carport, dvs under tak) men kaninerna fick burbottnar från inneburar med sig så att golvet skulle klara sig. Nu sitter de i betesburar och jag ska ge mig på OSB-buren igen så att den går att bo i "på riktigt" utomhus. Räcker det att olja insidan för att det ska stå emot urin??
#28 jag oljade bara in med linolja och det räcker för mig. Eftersom att hon är rumsren och kissar inte direkt på golvet. Är inte expert på burbygge, men om man vill ha det ännu bättre än linolja kan man ta linoljefärg i botten då pigmenten i färgen också bidrar till att stöta bort urin och vatten. :-)
Frida
Har du toa-låda i buren då? Eller hur löser du det annars?
Jättefin bur:)
#30 japp, det har jag. De gröna backarna på bilden använder jag som toalådor, fast en har jag filt i ena nu då hon bara går på ena lådan. De kommer från IKEA och heter TROFAST. 20kr/st :-) Annars skulle det inte göra något om hon gick utanför då olja hjälper till att stänga ute urinet från träet.
Frida