Kan hon dö vid födseln
Jag är lite orolig över min kanin som bara är 3 månader. För 10 dagar sen smet min hane in till hennes Hage. Jag var inne i huset och hann se att han parade sig. Efter det har hon bettet sig lite konstigt. Hon är tröttare och vill inte bli buren men klappar vill hon gärna ha. Hennes mage är lite rundare och hon äter mer än vanligt. Kommer hon att dö när hon föder om hon är dräktig? :( tack i förväg!
När är honan född? För tvivlar starkt på att hon hunnit bli könsmogen.
edit: Dvs könsmogen då hanen rymde in till henne.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Hon är född den 23 februari.
Tror knappast hon är könsmogen, men om jag va du skulle jag se över burarna & kastrera honan/hanen så det inte uppstår några fler olyckor.
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Då har hon varit ca 2,5 månader så tror inte att hon skulle kunna vara dräktig.
-' Malin Hultman
Men hennes beteende då? Tror hon att hon är dräktig? Vi ska iallafall kastrera hanen så snart som möjligt! :)
#5: Har aldrig haft en så ung hona som trott sig vara dräktig. Kan vara att hon börjar komma ur bebisåldern bara. :)
-' Malin Hultman
Okej! Då känns det bättre. :D
Om du tar in henne till veterinären kanske de har en lösning, har inte så bra koll på kastreringar men jag vet att vid en honkastrering plockar man ut luvmodern och därmed finns ingen risk för ungar, men jag vet ej om hon är tillräckligt stor för det… Jag skulle nog låta göra en kontroll hos vet. I alla fall, sedan som de andra säger så är hon troligen inte könsmogen än…