Hjälp!! Avtuggad sladd:(
Min kanin har tuggat av en sladd! Jag hade tryckt ihop två sladdar bakom mitt element, men hon lyckades ändå få ned den på något sätt. Jag vet inte om det var idag eller igår som hon tuggade av den. Sladden hör till min väckarklocka som var inkopplad i eluttaget! Hur vet jag om något har hänt med henne, och vad kan hända?
Lever hon så kan du vara lugn. Det är ju om de får en kraftig stöt som det kan vara farligt.
/Elisa
Åh, det var ej bra ;(
Du kan se på henne ifall hon blir konstig, även så kan du ringa en veterinär och rådfråga! Tror nog att det är bästa sättet :(
Kramar / Evelina ⏰❤️
#1 okej:) Håller ändå ett extra öga:)
# Okej, ska ringa snart och rådfråga:) Tack:)
Min kanin hade ätit på en sladd till en lampa då min syster glömt dra ut den en gång för en massa år sedan :/ Blev världens smäll och en ledsen kanin som var alldeles svart i ansiktet med krulliga morrhår. Då jag var såpass liten då så visste jag inte vad jag skulle göra själv utan ringde veterinären som tyckte vi skulle åka in då den kunde vara i chock. Så ja vi fick sitta i 2-3 rimmar och vänta. Rätt ovärt att åka in när man ändå fick vänta så länge men det vet man ju inte i förväg :) Kaninen mådde dock bra, lite chockad och upprörd. Så om det hade hänt något allvarligt hade du troligen märkt av det. Hur är kaninen rent allmänt? Om hon äter och dricker och ser ok ut är det nog ingen fara.
Det kan hända att kaninen får sår i munnen från en stöt, blir som ett brännsår. Håll koll på att hon äter som vanligt. Slutar hon äta eller äter mindre så bör du uppsöka veterinär så hon kan få hjälp och smärtlindrande.
Förhoppningsvis är hon okej. 🙂
Emma