Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 1676 ggr
lifewithrabbits
0

Tps på inredning i rasthage!

Behöver tips? på aktivering i rasthagen.  det jag ska använda för galler är kompostgaller med hönsnät längst ner på gallrena så kaninen inte tar sig ut. 

Jag vill ha buren så " naturlik" som möjligt, tips? tck? :)

Ravynsfair
0

Först och främst, ska det vara en permanent rasthage eller ska du kunna flytta på den?

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

lifewithrabbits
0

permanent, hagen kommer vara väldigt stor så gräset hinner växa upp eftersom den hittar nya platser att äta gräs på! 😛

SmillaM
0

Flyttbart till hagen: 

Grenar - mina kaniner får en ny äppelgren varje dag eftersom att dom ''skalar'' grenen så snabbt.

Tunnlar - Jag vet en tunnel jag snart ska köpa, katt-tunnel från rusta.

Pallar, funkar bra med med nästan vad som helst, något som dom kommer högre ifrån marken iaf 😉

Andra hus och kojor. Om du har en transportbur kan du ha den där.

Om du inte är rädd för att förstöra gräsmattan, kan du gräva upp jord så den blir lös/porös - mina små brukar gräva tunnlar och rulla sig i det

Lycka till ☀️

Aktiv på kanin.ifokus.se

lifewithrabbits
0

#3 tack för tipsen! tunnel, små pallar och ett hus ska jag inskaffa! genar ska jag ut och klippa också! :) tack!

Kaninernasbästa
0

Mina kaniner gillar både krokiga gångar och raka så de kan racea. Men om man ställer lite saker tex pallar så de kan smyga runt i gångar :)

lifewithrabbits
0

Tack för tipsen #5 ! :)

lifewithrabbits
0

#7 tack för länkarna! ska kika in på teddytassen och se sedan om jag hittar något mer man kan köpa! :)

Ninwe
0

#8 Tänk bara på att de sakerna inte tål regn. Mitt hus möglade ganska snabbt när det stod ute i en Hage. Annars är det väldigt trevliga saker, du får visa bild sen när det är klart! :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

NelliMohrle
0

Du kan lägga in lite stenar och större grenar som kaninerna kan hoppa upp på osv. blir väldigt naturligt och fint :)

Älskar kaniner Kär

lifewithrabbits
0

ja visst ska jag visa bild #9 jag har dock inte fixat hagen än.. xD jag har klippt pinnar och sånt men inte orkat lägga in dom. har även gjort buren lite säkrare då vi hämtade kaninen idag och han var väldigt liten! så han kan nog ta sig igenom om han vill xD han är helvit och har blåa ögon! jäättefin! 

en sak jag undrar, stubbar? går det att köpa eller måste man hugga ner ett eget träd? xD 

#10 tack det ska jag göra! ;D

EvelinaSonne
0

Stora keramik krukor, pallar, hus/transport bur, tunnlar, jordhögar med gömda godisbitar innuti, grenar! :)

Kram / Evelina

lifewithrabbits
0

#12 tack för tipset! ska kolla om vu har några stora krukor hemma! kan dom vara ute i reget då? :)

Smultrondraken70
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#11 vi sågade stubbar med en vedkap av redan avverkade träd som låg i skogen (får man säkert inte göra, men vi gjorde det ändå;) välj lövträd så slipper du kådan.

lifewithrabbits
0

#14 dom va ju jättefina! :) och kul för kaninen med olika storlekar! :D vi kan nog inte såga ner något träd men de borde väl finnas att köpa stubbar på bauhaus eller något? ;p

lifewithrabbits
0

vi ska fixa hagen till sommaren då vi behöver städa lite där uppe hagen ska vara, men jag fixade en annan Hage idag till honom som han kan ha, ska upp i skogen och leta efter en stor pinne nu bara om han kan ha som tex sittträd eller något! :D bild kommer inom idag! XD

lifewithrabbits
0
lifewithrabbits
0
lifewithrabbits
0

jag ska hämta lite mer grenar, löv m.m för att täcka in de lite mer så att de blir mer som en naturlig känsla för kaninen :) vad tycker ni om de? :D

lifewithrabbits
0

oj såg att 1bilden och 3dje bilden var likadana!