Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 796 ggr
Tilda Berg
0

En Viktig fråga snälla svara

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har en fråga. Jag har en kanin och den är ensam. Innan jag fick den hade den haft ungar osv. Men jag vill skaffa 2 nya kaniner. Kan jag ha dem i samma bur. PS jag har haft henne i cirka 4 år utan en annan kanin. :)

Gambino19
0

ja, det beror på vilket kön kaninerna är.  om det skulle vara hanar så är det en väldigt stor risk att de får ungar(parar sig) . men är det honor går det väl bra. Men du får hålla koll så att de inte bråkar . Och tre kaniner låter väldigt trångt i den buren du har.(den jag ser på bilden) . Men jag har bara haft kaniner i några år(har nt de längre) så jag är inte en expert men mina råd kanske hjälper:)

EmelieJosefine
0

Du kan ju sätta ihop dem men då tycker jag du ska ha en lite större bur, :)

Tilda Berg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har byggt en ny jättestor bur och jag har en hona. Hon var några år innan jag fick henne så hon kan inte få ungar längre :) buren är dock inte klar riktigt än

[Nikita14]
0

Ja, det kan gå, men det är inte säkert att det gör det.  

Enligt min erfarenhet av att sätta ihop kaniner, så är det bäst att låta dem bo grannar i varsin bur med galler emellan först.    När jag gjort så, har de haft lättare att acceptera varandra.    Vilda kaniner har också lättare att acceptera kaniner från grannkolonier, än andra…

När du släpper ihop dem, var beredd på jagande och flygande pälstussar, det är naturligt.  

Tar för givet att de två kaninerna du tänker skaffa är hona/kastrerad hane.

Tilda Berg
0

Buren ska stå på gräset sen hon har inte flyttat in i den än.

Tilda Berg
0

Glömde säga att Jag tänkte skaffa två honor eftersom jag har en hona.