Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 365 ggr
Klara16
0

Vilken ska jag para med?

Hejsan! Jag vill para min kanin hona Vilda med en av mina kompis hane. Meningen med kullen är att vi ska få en varsin avkomma från våra kaniner! Men vi vill också få fram kaninungar med egen personlighet, mycket fart framåt, genom snälla, lugna (inga fnatt!) och med fin teckning! Men min kompis hanar är helt olika varandra och vi vet inte vem vi ska para min Vilda med! 

Fakta om min Vilda

Vit (blåögd) lejonhuvad dvv hona. Hon har en stor personlighet och har hoppat lite på hobby nivå. Hon är snäll och trevlig men kan vara lite sur i buren. hon är som en liten hund. Bakom sig har hon massor med gul/svart japantecknad Winertecknad och hennes morfar är svart schek. De andra i kulle hade färgerna viltgul, vit och gul/svart japantecknad winertecknad.

Fakta om Milou

Milou är en liten svart otter. Han har hoppat lite, med rekord på 50 cm högt. Han är ingen kille med fart utan mer chill. Han är super snäll och lugn i alla lägen! ett hjärta med guld. Bakom sig vet vi inte färger/tecknader förutom hans pappa var hel svart och hans mamma typ brun. Den andra i kullen var hel svart.

Fakta om Alice Cooper 

Alice är en röd brokad hane. Han är som en liten hund på promenader och springer vart man en ska! Han är jätte mysig på promenader men kan lätt på fnatt och sprattla till. I buren har han varit lite aggressiv och anfallit. han har hoppat lite och har super fin fart genom hela banan! Bakom sig har han  brun siames Winertecknad, Troligen Blå siames Winertecknad vad vi vet. Hans mamma har bara fått brokade/mantlade ungar.

Så ni får gärna säga vem ni tycker jag ska para Vilda med och vad de blir för eventuella teckningar! Tack i förhand :)

Snuttefia
0

Har avelsdjuen stamtavlor och bevis på att de har god hälsa och bra gener?

M.V.H Snuttefia

Klara16
0

Vilda har härstamsbevis, Alice har inte härstamsbevis men har inga sjukdomar eller annat i släkten, milou har inte härstamsbevis! Ingen har bettfel eller någon sjukdom hittills:)

[Nikita14]
0

Ja, rent spontant så känns det inte som en så bra idé att para en hona som är lite sur med en hane som är lite aggressiv och har anfallit.   Jag hade alltå satsat på hane 1 av de två.

[Sockertoppens_kaniner]
0

Milou låter mest stabil i temperamentet. :)