Grannen sköter inte kanin
Nu är det såhär att jag fick reda på att grannen hade köpt en kanin åt sin 6-åriga dotter som skulle ta hand om den, den togs såklart inte hand om ordentligt och dog för att dottern inte matade den. Föräldrarna hade inget ansvar. Nu ska de tydligen köpa en ny kanin åt deras dotter. Det får inte hända! Vad kan jag göra för att hindra det? Var tvungen att skriva av mig här, blev så förstörd när jag fick höra det…
Zingo ;D
Ge dem info hur en kanin ska skötas?
Hålla koll och de missköter: Anmäla.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Ja, det ska jag absolut göra. Fast det känns ju synd om de vet att de inte har tid, ork osv till kanin och ändå köper en ny.
Zingo ;D
Kan du försöka prata med dem om det? Vet såklart inte hur väl ni känner varandra, men det är ju ändå en framtida kanins liv som står på spel ifall de upprepar samma misstag. De är ju vuxna människor och borde förstå att en 6-åring inte kan ha ensamt ansvar över ett djur. Ingen skulle ju tex lämna en hund ensam i vården av ett litet barn. Försök få dem att inse att kaniner är mer som hundar än som hamstrar? (Inte för att ansvaret över en hamster bör ligga på barnet heller, det är alltid föräldrarnas ansvar!)
Kaninerna Benjie och Luna
Tumblr - ☆ - Instagram
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Börja med att prata med grannarna och fråga om de verkligen tänkt igenom det😉
Pratade med grannarna och försök få dom att förstå att dom inte kan lägga över ansvaret på en 6-åring utan att dom ska ha ansvaret och själv vara intresserade.
Missa inte Månadens dvärgkanin - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram