Vilket pellets ska jag välja?
Hejsan! Min kanin äter just nu Dogmans pellets. Har dock hört att det inte är bra alls för kaninen. Funderar på att köpa Versele-Laga Cuni Adult complete, och undrar om det är ett bra pellets att välja. Vad det innehåller (Cuni complete, inte dogman): protein 14% fett 3% fibrer 20% aska 7% kalcium 0,6% fosfor 0,4% Vad bör jag köpa?
R.I.P. Anton 💔
Funderar även över Meister Lampe bioflakes protein 10.4 % fett 1,4% fibrer 30,5% aska 10%
R.I.P. Anton 💔
Jag valde meister lampe till min kanin men hon har lite känslig mage och blir lätt dålig ^^, Så det verkade bäst bland alla andra
Jag bytte till Cuni complete (från just Dogman som förra ägaren hade) och tycker verkligen det är jättebra. Kaninen äter det med god aptit och lägger varken på sig eller går ner i vikt. Jämförde deras värden mot en tabell över det "ultimata fodret" för kaniner (enligt just den sidan såklart) och det stämde väldigt väl överens med de värdera. Det enda är att det är lite dyrt!
Kaninerna Benjie och Luna
Tumblr - ☆ - Instagram
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Jag rekommenderar Cuni Adult Complete från Versele-Laga
Vad har du för kanin?
Tävlar/tränar ni mycket?
Avlas din kanin på?
Vad har höet för näringsvärde?
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
#5 en dvärgvädur Seltränar honom för tillfället Nej han avlas inte på Ska köpa nytt hö, det blir antagligen mühldorfer ekologiskt hö (28% fiber) men just nu så har jag ett hö med 32% råfiber
R.I.P. Anton 💔
Här använder vi Edel pellets blandat med Rabbit royal! Har fungerat superbra på alla kaniner😀
Varför vill du byta från dogman har det och tycker det funkar jätte bra:)
#8 har hört att det inte är nyttigt för kaninen. Dessutom så ger det inte så mycket tuggmotstånd, större pellets hjälper till att fila ner tänderna naturligt :)
R.I.P. Anton 💔
Dogman har inte bra näringsvärden. Ang storleken på pelletsen så vet jag inte, tex Cuni Fit från Versele laga är små pellets, men tycker de är jättebra! Kaninerna får bra hull och glansig och fin päls!
Hö och grenar är bra för tänderna, pellets är mer näringstillskott.
#10 han har fått ett antal grenar att tugga på :) Förra ägaren gav honom mest pellets och inte så mycket hö så jag försöker långsamt vänja honom med mer och mer hö :)
R.I.P. Anton 💔