(S) Teddydvärgvädurs hane
Namn? Annan info?
Han heter vito. Å kommer ifrån Värmdös kaniner. Har dock inget härstamningsbevis på honom
Varför säljs han? Hämtade du inte honom nyss i Stockholm?
#3 För jag känner att han kan få ett bättre hem än vad jag kan ge honom. Jo
Okej jag förstår. Att han såldes utan härstamningsbevis är för att man inte ska använda honom i Avel. Endast kelkanin. Viktig info :)
Fy vad irriterad jag blir.
Oj känner du redan så när du inte haft kaninen i 2 veckor ens :S
Säljer honom pga jag har tidbrist tanken är att jag ska dra ner på kaninerna på hösten och bara ha 2-3 kvar
#8 Men det måste du väl ändå ha vetat för 2 veckor sedan när du köpte honom? Fy vad tråkigt när kaniner bara köps och säljs utan en tanke
Men lägg av!
Varför köper du först kanin, sedan säljer du bara några veckor efter du hämtat? Det är bra att du låter honom få ett bättre hem om du inte har tid. Men
tänk efter
innan du skaffar! Stackars nin som just börjat sitt liv, åkt från Stockholm för att bo hos dig, sen säljer du? Lämna tillbaka till uppfödaren tycker jag.
#8 Kaniner är inga leksaker. Du köpte honom precis så det skulle du tänkt på tidigare. Oansvarigt.
Men varför tog du med honom hem för? Stackars krake. Hur tänkte du där? Det är ju en unge! Snacka om ostabil start på livet. Hoppas verkligen någon kan ta hand om honom. Lämna tillbaka honom till uppfödaren annars. Jag vet att hon är duktig på att hitta hem till sina djur.
Dock kan jag inte lämna tillbaka honom för att har inga planer att åka upp till stockholm igen
#14 Transport brukar alltid kunna lösas.
#15 Men nu litar jag inte på såna som transporterar dem kan lika gärna köra ut i ingenstans och bara släppa av kaninen och sen åka
Men va? Nu skämtar du väll?
#14 Kontakta uppfödaren och berätta om situationen ändå. Kanske kan hon fixa transport. Egentligen inte hennes sak att göra men hon kanske vill veta att kaninen får det bra och så får han bo hos någon seriös och ansvarsfull person. Edit: (Ja, jag menar att du inte är seriös och ansvarsfull).
Detta är ju bara ledsamt… För en vecka sen åkte du Gbg-Sthlm tur o retur för att hämta denna kaninen. Du tog dessutom med dig en annan kanin som "stöd", eftersom du är psykiskt sjuk. Jag dömer inte på något sätt någon pga sjukdom, men man får inte låta sjukdomen gå ut över oskyldiga djur!
När kom du på att du har tidsbrist och inte kan ha så många kaniner?
En kanin har fått åka i transportbur i bil ca 12 timmar för att vara stöd åt dig, då du hämtar en kaninunge som du fraktar ca 6 timmar i transportbur, för att inom ett par dagar komma på att du inte har tid för kaninerna?
#19 Håller helt med dig. TS, du ska nog inte ha djur.
Hör upp alla! Har bestämt mig föratt ge Vito till min lillebror som är 7 år så han har honom som sällskap och så när han ska sova och sådant :)
Nej nu blir jag då upprörd.
Om man skaffat en kanin får man för sjutton ta ansvar. Det här vad (ursäkta) något av det dummaste jag hört. Kommer på efter två veckor att man inte "har tid". Högre förväntningar hade jag faktiskt att folk tänker efter när man skaffar djur. Stackars kanin måste jag bara säga. Oansvarigt.
Vänliga hälsningar Ellen 

#21 Jaha. Bor din lillebror med dig, alltså i samma hus?
#21 Ska han ta hand om kaninen själv?
#23 Ja han bor i samma hus som mig?
#24 Nej mina föräldrar kommer hjälpa honom
#10 Det är du som ska lägga av med att behandla djur som leksaker!
Ta ansvar för djur. Köp inte, sen lägga ut annons för att sälja, sen får en 7 åring ta hand om den?
Dom är inga leksaker!
#25 Så du köper en kanin, tröttnar på den och ger den till din 7-åriga lillebror. Vad händer om din lillebror (som inte ska ha hela ansvaret för kaninen), tröttnar? Vad gör du med den stackars kaninen då?
Tycker det räcker med allt "gnäll". Vi alla ser ju hur oansvarigt det är men allt detta tjat leder nog ingenstans. Bättre om du TS säljer kaninen så den får komma till någon som är mer ansvarsfull.
Vänliga hälsningar Ellen 

#29 Fast agerar man så dumt som TS gjort, tycker jag att man får räkna med dessa reaktioner. Jag kan inte hålla mig för jag blir så förbannad på människor som köper djur och sedan säljer. Men förstår vad du menar! :)
Håller med #29 . Sälj kaninen till någon som tar mera ansvar.
#29 Det är klart man reagerar och "gnäller" när djur behandlas som leksaker. Men visst, förstår vad du menar, själva annonsen försvinner i en massa protestinlägg.
Tycker ni har all rätt att "gnälla", men det blir så mycket spam ^^
#34 Förstår vad du menar! Dock har TS beslutat att ge bort kaninen…
Till sin lillebror som ska ha den som sällskap när han sover!!!! Detta är VARFÖR man inte ska sälja till första bästa person. Stackars djur.
#36 håller med men hon lade upp en ny annons så får hoppas att han hittar ett nytt hem :)