Hur ska jag övertala?
Hur ska jag övertala mamma att låta mej ha en hane som kan para sej med min hona? Asså det funkar ju inte O.o
Hon lyssnar inte.

Varför ska du köpa en hane bara för att para? Du kan ju låna en hane av någon istället.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
jag säger som ciss, låna en lämplig hane när det är dags :)

Din mamma kanske inte tycker att du ska ha ungar och med allt arbete?

3# Jo det kanske hon tycker men jag klarar mej .
det är också viktigt att du följer familjens regler, eller hur?När du har eget hem kan du göra som du vill!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Varför kan du inte låna en hane?
www.frihetenskaniner.se

Det är ju lättare att låna en hane! Det gör jag alltd!

Låna en hane det blir ju enklast så!

Tack :D Men mamma säger så här:
Det räcker med Jappo
Men ska tjata tills hon säger Ja
Ska önska mej ett Ja i födelsedagspresent xP
#10 inte för att verka elak eller så men du verkar inte bry dig om svaren du får från de andra medlemmarna? Och inte vill du svara heller?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

10# Jo jag kan väll svara men måste du klaga eller?!

5# ja jag kan nog avliva nån unge om det inte går,fast det blir ju hemskt men sånt kan man inte hjälpa
#12 Jag förstod bara inte meningen med att skapa en tråd om man inte tar åt sig svaren man får. Men du får ursäkta om du tyckte att jag klagade, var inte meningen att göra dig upprörd
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Varför ta en kull överhuvudtaget?
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Hur gammal är din hona? Om hon är för ung ska du inte para henne!
vet inte om jag är ensam om att tycka det men du är 11 år(står på din press) så jag tycker du är för ung för att ta ansvar för en kaninkull själv. Har du all kunskap?

17# Jag har kunskap.

#18: Varför kan du inte låna en hane?
www.frihetenskaniner.se

#18: Det verkar inte som att du har kunskap, inte för att vara elak. För du hade skrivit ett inlägg att du sökte en hane som kunde para din hona om 2-3 månader. Då är hon 4/5 månader gammal - det vill säga alldeles för ung för att få ungar.
www.frihetenskaniner.se

Ja men jag kanske skrev fel, Jag kan väll inte hjälpa det.
Sluta hacka och klaga på mej tack.

jag tycker att du ska låna en hane.. Jag har 2 honor som jag tar kullar på och jag har haft 3 kullar och jag har lånat hanarna.. Det är ganska bra för om du sen ska ta en till kull på din hona och du har en hane så kanske du inte vill ha hanen till pappa till ungarna igen och då är det bättre att låna en hane från början.. Man kan ju låna fast man redan har en hane men då kanske din mamma tycker att du ska ta hanen som du har och inte en annan.. Men du kan ju fråga hene om du får låna en hane till din hona och se om hon går med på det..
På bilden: En av hanarna som jag har lånat(95p)

Om du bara kan berätta VARFÖR du vill ha kaninungar, kanske det är lättare att hitta en passande hane. Skulle isåfall rekomendera att låna en hane istället för att köpa.

#21: Kan du inte svara på min fråga? Jag hackar inte på dig. Det har nämts kring fem gånger i denna tråd att du kan låna en hane istället för att köpa en egen. Varför lånar du inte då?
www.frihetenskaniner.se
#18 tror inte jag rikigt då.. Och så tror jag inte du har något riktigt syfte med kullen… men det är ju bara vad jag tror.. så vad är syftet? :P

Varför vill du ha en kull med ungar? Tänk om du inte hittar hem åt alla? vad ska du göra då?

Jag håller med allobosia till 110%!!!

jag med:) Kan du inte vänta tills du blir minst 13 år?
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
15 år minst för att ha hand om en kull kaninungar .. det är ett stort jobb och inget man kan göra bara för att kaninungar är söta .. tycker du borde tänka efter lite .
Jag förstår om du vill ha kaninungar, de är ju så gulliga, men tänk på att det är mycket jobb som sagt. Det är inte bara att para en hona och sen tro att allt kommer att fixa sig självt (fast det kanske du inte tror).. Vill inte hacka på dig, bara få dig att tänka efter om du inte ska vänta några år. Men om du verkligen vill ha ungar nu och känner dig redo och allt det där tycker jag att du ska låna en hane. ;)
Din mamma kanske inte lyssnar för hon inte vill att du ska ha två kaniner? Det jag undrar mest är om du vill ha en till kanin eller om du vill ha en kull. För många nämner att det säkert skulle vara lättare att låna en hane och det tror jag med! Men eftersom du verkar väldigt tveksam så tycker jag det verkar som du vill ha två kaniner? :) Då kan det ju vara svårt att veta om du får en hane som du sen kan använda i Avel, isf vore det nog bäst om du köpte en äldre kanin.
Men för att försöka övertala henne att få ha två kaniner skulle jag säga, eller snarare berätta eftersom det är sant "Jag tar hand om all ekonomi helt själv och jag inser vad det kostar att ha två kaniner. Jag sköter om kaninerna helt själv och fixar någon som kan ta hand om dom när inte jag är hemma så ni slipper det. Jag ska spara pengar varje månad så att om vi måste åka till veterinären har jag förhoppnignsvis tillräckligt med pengar, eller åtminstonde nästan tillräckligt och hoppas på att jag kan låna av er eller att ni kan bidra med resten" och andra liknande argument. Verkligen få dom att förstå att "jag fixar det här" och att "jag har faktiskt råd" och "jag har faktiskt tid och viljan".
Lycka till.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

31# Tack ska försöka när mamma kmr hem
VARFÖR ska du ens ha kaninungar? Det ville jag också ha då jag hade fått Filippa för jag tycker de är såå söta! Men jag har ändrat mig helt! Jag kan inte ha ungar. Filippa är heller ingen bra avles kanin. Jag har inte tid till kaninungar.
SÅ tänk dig för!

Är också nyfiken på varför du vill ha kaninungar. Och varför du vill ha en till kanin? Är det bara för att para honan? Tycker ändå att du ska vänta tills du blivit lite äldre innan du tänker på att avla.
Jag var 11år när jag för första gången tänkte på det där med hamsteravel. Läste och läste och beslöt mig sedan för att vänta. Och det är jag riktigt glad för! För det var ett enormt jobb med hamsterungar och min hona fick 11st! Men jag fick alla sålda eftersom jag berättade för flera innan att det avr ungar på väg.
Så vänta du lite, tiden till kaninungar kommer!

34# ganska gammalt inlägg.
Men vi undrar fortfarande. ;)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

AAAaaa:) ;)

jag vet ej mycket om avling och sorry om jag har fel ang. något och detta är bara vad Jag tycker så det är inte vad du måste göra utan bara vad jag tycker
tycker nog ej att du ska skaffa kaninungar, du verkar ej veta mycket om det hela, och om du nu ska avla borde nog låna istället för att köpa en kanin. kaninungar är ett STORT ansvar

Har du tid, råd och plats?