Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1385 ggr
Manda02
0

Hör min kanin dåligt?

Jo det är såhär, jag undrar om min kanin kanske hör dåligt? När hon kollar bort och sen får syn på mig så blir hon typ jätte rädd och skrämd. Hon liksom kollar på mig med uppspärrad ögon och rycker till lite. Jag har försökt göra ljud när jag närmar mig buren. Såsom prata eller så. Men hon blir ändå rädd när hon får syn på mig. Kan det vara så att hon hör dåligt? Hon är en dvärgvädur förresten!

fsigge
0

Det har varit likadant med alla mina kaniner. Man får gå så sakta man kan för att inte skrämma dom. Jag brukar ropa på dom så de känner igen rösten. Jag tror inte att din kanin hör dåligt. :)

Frida

Manda02
0

#1 Ja jag går jätte sakta och brukar säga hennes namn och prata med henne men så fort hon får syn på mig så rycker hon till och blir typ skrämd..

[AnimalLover1]
0

Hon kanske hör sämre på grund av hennes hängöron. Fast mina dvärgvädurar hör jättebra dock, så fort jag trycker ned handtaget kommer de springandes. Eller så har hon hörselproblem, var mer rask men långsam när du går till henne och inte smyga för då känns du som ett rovdjur.

crystalguurl
0

Prova att ropa jättehögt, sen sticker du bara fram huvudet sen kan du fortsätta gå. (:

[IngenFantasi]
0

Min kanin blev döv efter att han kastrerades, så den andra kaninen som han går med typ"varnar" han varje gång jag kommer så då hoppar båda fram till staketet :) men om det skulle vara nån gång som den andra kaninen inte "varnar" han så blir han livrädd och springer runt som en galning och stampar… :( och ändå så visslar jag och pratar ganska högt när jag kommer…