Hoppkanin säljses, Dayo!
Nu är det så att Dayo, den enda ungen ur AFRIKA-kullen som inte blivit såld ännu, vill hitta ett kärleksfullt hem! Dayo vill komma till ett hem där han får hopptävla!!
Några av hans syskon har redan börjat tävla och dom har hoppat jättefint!
Denna annons har hans fodervärd skrivit:
Det börjar bli hög tid att hitta ett eget hem till denna underbara kille vid namn Dayo. Han är en brunzobelbrokad grabb som fullkomligen sprudlar av energi och mod. Hoppträningen är påbörjad i mycket liten skala med fina resultat, och nu vill han hitta en egen ägare att börja träna och tävla med på allvar.
Namn: Dayo
Färg: Brunzobelbrokad
Född: 17 april 2007
Pappa: Grenens Unbreakable of Jasmine
Mamma: Skruttan
Uppfödare: Frida Lyckman
Bilder: http://klager.bilddagboken.se/p/dayview.html?t=1187388001&id=85214769
Dayos pappa är ingen mindre än min Uno. Uno har 3 cert i rakbana. Dock är alla tagna i GKHT, varför han inte får titulera sig Champion. I krok har han 2 cert. Med tanke på hur fint uno går nu, efter lång tid av sjukdom, så tror jag verkligen inte att det dröjer länge innan han får kalla sig Great Champion. Uno är en svartbrokad kill med ett hjärta av guld. Han har gott om energi, och en fin luftig stil på banan.
Mamma Skruttan hade aldrig hoppat när jag fick förfrågan om att låna ut en hane till henne. jag bad ägaren Frida Lyckman att skriva ett par rader om honan samt bofoga en bild. Skruttan visade sig ha precis allt det jag själv söker efter hos en hoppkanin, attityd, energi och framför allt en underbart snygg kropp. Madagascar är hon till färgen. Jag tvekade inte en sekund över vilken hane jag skulle låna ut till henne…
Dayo själv än nu ca 4,5 månader gammal. Som jag skrivit ovan så har han myror i brallan. Han har alltid varit den i kullen som varit först med att prova nya saker. Han är även genomsnäll, och tar sig gärna en myspaus. Men inte för länge, för han vill snart iväg på nya äventyr igen.
Dayo har bott hos mig i somar då uppfödare Frida har varit bortrest. Då jag är den som känner honom bäst så var det naturligt att även jag skriver annonsen på honom. Dock är det Frida du köper honom av. Avtal skrivs, och du får med övergångsfoder samt en cd-skiva med massor av bilder från uppväxten.
Hör av dig till mig eller Frida vid intresse eller nyfikenhet. Jag är den som känner kaninen bäst, och kan svara på frågor som rör honom. Och Frida är den som kan svara på de praktiska frågorna om hur avtalet ser ut, om han kan lämnas ut på prov först osv. Det är jag och Frida gemensamt som väljer köpare, så det spelar intå så stor roll vem av oss du kontaktar om du är intresserad. Leverans brukar alltid lösa sig, även till de mest ocentrala platser. Just nu befinner sig Dayo i Nora (norr om Örebro), där jag har varit hos mina föräldrar i sommar. Men inom en vecka så har han blivit Stockholmare då det är dags för mig att dra tillbaka till Tyresö igen.
Bilder kan jag naturligtvis ordna fram fel av. Han är bara inte så lätt att fota då han aldrig sitter stilla…
Karolina: karolina.lager@gmail.com
Frida: fridalyckman@hotmail.com 0708-301369
Väl mött!

Blev det inget med Therese, skulle inte hon ha honom?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Bor för långt bort!

#1 Skicka ett pm så förklarar jag ;)

Åh, älskade dayo<3..jag är kär i han
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

#4 :)

jag hade köpte honom om jag hade haft mer plats här hemma..Han är så söt…

#6 :)

0# Är han fortfarande till salu?

#8 Ja!

Var bor du? xp

#10 Förlåt, men jag tänker inte sälja till dig.. Jag tycker du verkar för oseriös!!

mamma ä duuuuuuummm:(

#12 Jag vet Anna :(

10# :< asså jag har redan en kanin . men får väll köpa från nån annan.
Sötnos :)
Herregud vad fin! <3 Å han verkar intressant när det gäller hoppningen! :) Hade jag fått köpa en till kanin(kommer inte att få det förens till nästa sommar/till våren) hade jag absolut varit intresserad! Lycka till med att hitta ett nytt hem till honom! <3
Hälsningar Vemsan

10# Föresten varför tycker du jag verkar oseriös?
Sötis ^^

#17 - antagligen för att du för nån dag sedan skrev en tråd om att du vill köpa en hane bara för att para din hona, osv.
hoppas det var okej att jag svarade frida!

Herreguuud sån söt gullunge! Den där kullen kollade jag på när de först kom ut på till salu, han är fruktansvärt gullig! Hur stor kommer han bli?

Vart bor du? :)

#21 Det står i annonsen vart hon bor.

#22 missade detta (:

Tisdus: Jag har svarat dig på msn ;)
Senna: Helt ok ;)
CarrowBlendberg: Vaxholm, Stockholm

Transport brukar alltid gå att ordna runt om i Sverige :)

Dayo ska debutera nu i helgen :)

0# Förlåt ångrar det jag skrev . Orkar inte ha typ 7 kaniner . Förlåt. jag är inte oseriös LOVAR! Jag vet massa om kaniner Förlåt mej känner mej jätte dum nu :( Jag är en riktig kanin ägare.
Tänker du inte sälja hnm till mej?

#27 Aldrig i livet!!!

Hoppas att det går bra i helgen. När han ska debutera

28# Men snälla tjejen är 11 år du kan väl neka henne på ett snällare sätt.
Hoppas iaf du finner rätt köpare till den söte kaninen.
#27 Du har ju inga kaniner har du ju sagt. Du ska ju köpa en. Tycker du verar oseriös!

31# Jag har köpt.

27# Sluta klaga på mej sitter här och gråter nu :(
Nu tycker jag att vi inte ska ta över tråden ang. Jennie104 och hennes kaniner eller sånt, så den disskutionen tycker jag vi lägger ner .. ^^
Dayo är jättefin Frida :D Fast hela kullen är superfin!
Håller med Emmy. =)
Tycker som myriis att alla återgår till tråden om Dayo som är tillsalu, annars får jag tyvärr låsa tråden, och det vill jag inte eftersom att Frida_L måste starta en ny då.
/KIF Crew

Vad fin han är ! föräldrarna var ju inte så dumma ;) Synd att han bor så långt bort, ska prata med min pappa :)
För han finns väll kvar ?
//Nathalie & ninisarna
Skulle gärna vilja ha den sötingen ^^ Fast det kommer inte då finnas transport till Borlänge :(

#38 Han finns kvar :)
#38 och #39 Transport går säkert att ordna! :)

Okej, jag tar tillbaka det jag skrev till Jennie104. Anledningen till att jag skrev så var för att du för bara några dagar sen la ut en tråd om att du ville köpa en hane bara för att para din alldeles för unga hona! Vilken uppfödare säljer till en sådan person?
Jag tycker att jag var ganska tydlig med att jag ville att Dayo skulle komma till en seriös ägare som kan satsa på hoppningen med honom! Och inte till en 11-årig tjej som vill para honom med en 2-3 månaders gamla hona!!!! Dessutom har jag valt att inte sälja till personer som jag själv tycker är alldeles för unga för att klara av ett husdjur. Jag vill att personerna jag säljer till ska vara seriösa och ge kaninen ett bra liv! Jag har fått en uppfattning av dig att du är väldigt oseriös och du känns inte som den rätta ägaren för Dayo.
Att du startar en tråd om att jag sagt att du är oseriös visar ju inte direkt att du är mogen nog!!

Har du fler bilder på honom??

41# .. Kan vi inte sluta tjafsa om detta?
#43 Hon förklarade bara vad hon menade, så att man inte missförstår henne. :)
**Nu återgår vi än en gång till Tråden, annars låses den.
**KIF Crew

#42 Ja :)
Har du kollat dom på bilddagboken? Annars har jag mest bilder från när han var runt 2 månader :)

putt^^

:)

Åh, Dayo är väldigt fin! Men jag har redan 4 underbara kaniner, och har varken tid eller plats tyvärr…
Men vääääldigt vacker är han:)
Hoppas ni hittar det rätta hemmet för honom!
Kramar/Carro

Putt :) Det är så att Dayos fodervärd inte kan ha kvar honom så länge till :/ Och Dayo vill komma till ett nytt hem!

FÖrlåt >.< dåligt samvete

Kan tillägga att Dayos kullbror, Dakarai, tog pinne på debuten :D (i hoppning alltså) Han kom på fjärde plats av typ 62 tävlande =)

Vad kul Anna! Han är jättefin.
www.frihetenskaniner.se

Naaw, lilla Dayo =)
Han är drygt 5 månader (född den 17 april)

Men gud vad söt.
www.frihetenskaniner.se
Aww så söt .
Aaw sötis :)
- Mvh Emma

Puttis ;D
Naaaw :P

Ingen som vill underbar kanin? Och hoppa med honom?

Joo men du tycker inte om mej , och mamma Vägrar :/ Hon Är Gudomligt söt asså"!!!!!!!!!!!!!

#66 Det är en hane..

Han ser exakt ut som min skuttan uppifrån ;)
Gud vad söt och stor han har blivit :) Han är väldigt lik malaika :D

67# sry
Någon som vet hur man övertalar en pappa som inte vill ha en till kanin? xD Skulle gärna vilja ha en till hoppkanin! Älskar hoppning :)

Vad fin han är :) Kan tyvärr inte ta imot han..

Putt =)

Putt upp för Dayosen ;D

putt
*putt*
:D

HaN är SÅÅÅ söt asså!
jättefin!
Liknar en av mina kaniner, Sputtnick.

=)
Aww så söt han är asså .)

puttputtputtputtputtputt :P
putt
- Mvh Emma

putt… om en vecka kan han inte bo kvar hos mig på foder längre, så han behöver en lugn och snäll ägare:) Dayo är värkligen jättelätt att handskas med:)
konstigt att ingen vill ha honnom:(
#83 Jag vill ha honom! Men det hade gått om pappa hade gått med på det.

#83 Tycker också det är konstigt.. Dayo är den finaste och snällaste ungen i hela kullen ändå så är det ingen som kan ta honom :(