Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 5836 ggr
[Melbun]
0

Kaninpensionat i Göteborg?

Planerar eventuellt att åka bort en vecka i Augusti men måste först planera för kaninerna annars blir det inte av :) Så vet ni något bra kaninpensionat i/nära Göteborg?

[Nikita14]
0

Har hittills aldrig lämnat mina till kaninpensionat, men vet två: Teddytassen i närheten av Ale, och Humleboet i Floda

http://www.teddytassen.se/    Har ingen egen erfarenhet, men vet att en del har klagat på just pensionatet där, tyvärr…

http://humleboet.se/kaniner.html    Det stället har jag bara hört bra om!

[Melbun]
0

#1 Jag har själv lämnat mina hos teddytassen en gång. En kanin är köpt därifrån och då fick jag ett såpass bra intryck att jag lämnade dem där en vecka när jag var bortrest. Var ingen höjdare alls så dit skulle jag inte gå igen :( Jag har dock hört om humleboet och pratat med henne tidigare. Väldigt snäll och hjälpsam så det ska jag absolut kolla upp. Tack för tipset! :)

[Nikita14]
0

#2  Jag har lämnat en kanin för omplacering på Humleboet, och då fick jag ett väldigt bra intryck!    Pensionatet har jag som sagt ingen erfarenhet av, men  har bara hört positivt om det!

fsigge
0

Jag bor i Mölndal, inte långt söder från centrala Göteborg. Kan förhoppningsvis ta hand om din kanin då. Vi brukar inte åka iväg i Augusti. Jag fyller 14 år detta året men anser att jag ändå tar bra ansvar och vet en del om kaniner. Om du vill kan du kolla på min instagram @Fridaskaniner om hur jag sköter mina kaniner. :-)

Frida

sfut
0

När i augusti? Föräldrarna bor i borås och jag planerar att vara där i just augusti. Kan ev. ta hand om de då.

Är 21 och pluggar till vet på terminerna :)

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

[Melbun]
0

#4 #5 Det blir nog i början på augusti. Typ första veckan :) Det hade säkert varit mycket bättre då mina två innekaniner är ganska dominanta och vana vid mycket plats. Tror alltså att stänga in dem i en liten bur tillsammans hade kunnat leda till bråk och jag gissar att många kaninpensionat kanske inte har så mycket annat val :S Så har ni tid och plats hade det säkert kunnat fungera. Ni får jättegärna slänga iväg ett pm då jag jobbar väldigt mycket om dagarna för tillfället :)

[kaninkul]
0

Zooladan (mot Eklanda) som även har butik. De tar imot kaniner i deras gamla stall, så jag antar att man kan välja att kaninerna får gå lösa i en box. Har inte varit där själv med mina kaniner, men känner honom som äger det. :)

fsigge
0

#7 tycker att han inte tar kaniner på allvar. När jag skulle köpa Hö där så sa jag " jag kommer tillbaka och köper mer om kaninerna äter det" Då sa han " men det är ju bara en kanin, de skiter i vad det är för sorts hö" Hö kan jag köpa där men skulle log inte våga lämna kanin där. :/

Frida

[kaninkul]
0

#8 okej, synd att han var så. Har ju inga erfarenheter av pensionatet, men jag skulle isåfall inte heller lämna mina kaniner där. Lämnar man sina kaniner någonstans så vill man ju att de ska tas på allvar.

[Melbun]
0

#7 undrar om inte jag har lämnat en kanin där för en massa år sedan? Var borta i 4 veckor och när jag kom tillbaka fick jag höra att "det var tur att ni kom tillbaka nu han började äta dåligt" :( De hade också bara staplat burar (som man fick ta med sig) inuti ett gammalt stall. Fick troligen inte komma ut alls. Klump i magen hade man när man kommit hem och sett det där.. Kan dock inte säga om det var exakt samma ställe men det låter väldigt bekant och jag undrar hur många "kaninpensionat" som finns däromkring. :S jätteviktigt att kaninerna har det bra.. :(

[kaninkul]
0

#10 Tror inte att pensionatet har funnits så jätte länge. För något år sedan var det endast hästar (och papegojor i butiken) men jag kan ha fel, känner inte honom så jätte väl. Det ligger iaf vid den plantagen. :/

[Melbun]
0

#11 Nä jag har faktiskt inte så stor koll heller så kan mycket väl ha varit någon annan :)