Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 423 ggr
EmmaLisaH
0

Aktivering till kanin?

Heej:) 

Är det någon som har bra förslag till lekar/aktivering för en inomhus kanin?😃

Snuttefia
0

Att gå fritt på golvet, hoppa hinder.

M.V.H Snuttefia

nikkifun
0

Klickerträning. 🙂

Snuttefia
0

Att gräva är jätte bra! :)

M.V.H Snuttefia

Snuttefia
0

Gå ut i sele är något man kan göra med :)

M.V.H Snuttefia

Fillippa NP
0

Som det sagts innan. Låt kaninen vara lös mycket :) Sen så gör utfodringen till en utmaning :) Jag brukar fästa en bit morot då och då i gallret på buren så våra kaniner får stå på bakbenen och "kämpa" lite för maten. Samt en stock med hål i så de får rulla och böka med stocken så maten ramlar ut :)

Svartsynt
0

Jag brukar köra klickerträning, har en grävlåda stående på golvet (bara med en hopknölad fleecefilt i eftersom han älskar att gräva i tyg) och sedan ger jag aldrig hans pellets i skål utan brukar antingen sprida ut och gömma pellets i buren eller ge honom en toalettrulle med intryckta kanter så att han får kämpa lite för att få ut pelletsen. Jag brukar även ge grenar att gnaga på vilket väl ä ren slags aktivering också. Dessutom har jag massor med tunnlar och kartonger (som jag klippt hål i på olika ställen så att han har flera in- och utgångar)  i olika storlekar som står utspridda i rummet där jag brukar ha honom lös. Han älskar att springa igenom och hoppa upp på dem. Då och då "möblerar jag om" bland hans saker så att det blir någonting nytt, vilket han verkar gilla för då blir han extra sprallig och  intresserad av att undersöka allting igen. 🙂