Katten vill äta upp Rufus.
Idag stod jag och storstädade Rufus utebur på balkongen. Då plötsligt hör jag fågleskrik och kollar ned och ser att det är en rödrandig katt i Rufus Hage och Rufus är ute. Så jag springer ned och när jag är framme är katten borta. Rufus hoppar genast upp i mitt knä och jag lugnar ned honom och går sedan och kollar vart katten tog vägen, men hittar den inte.
Och för en kvart sedan kom katten tillbaka och då tog jag in Rufus, inte vågar jag ha honom ute med den där katten.
Hur ska jag hålla katten borta?

Jadu, jag vet inte. Sådär brukar det vara för mig oxå, så då brukar jag ta in kaninerna. Finns ju som inte så mkt annat att göra. Är så less på att folk ska ha sina katter lösa.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
För mig är det typ värre kan inte ha min kanin ensam i hagen.. Våran granne har en hund som alltid får springa lös typ. Och när dem tittar bort är hunden vid Wilma.. Ganska iritterande. tycker det är ok med kattar men med hundar , då går det för långt. Brukar alltid ha min hund i koppel ;:P
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Vad jobbigt.. Hur kommer katten in då? Klättrar den över eller har du tak på hagen?
Många katter kommer igenom om det är kompost nät
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

#6 jag skulle ta ett nät

#6 jag har när för att rovfåglar och katter inte ska komma in i mina kompost galler burar.
Det kan ju komma en rovfågel och ta honom när han är ute
#7 Ja, det låter ganska bra och enkelt att fixa. Men hur ska jag få fast nätet ovanpå gallret..? :/
Vi har också en vit katt (grannens) som alltid ska skrämma min kanin när hon är ute. eller inte jämt men hon blir oftast skrämd av den katten och kommer inkutandes som en raket i huset och springer under soffan och stampar :( vet ju inte vad den katten kan göra. nästa gång jag ser den ska jag fan hinna ifatt den och spruta vatten på den.
jadu. det vet jag inte…
men gullig hund! hoppas det löser sig.

#6 Har oxå min Hage sådär (fast har en annan mindre med tak..fast den är så liten). Det finns ju såntdär nät man kan lägga över buskar å sånt typ..så inte fåglar ska käka bär…man kanske kunde ha sån över? Nog fatt en katt skulle "åka ner" om dom hoppade upp där då….fast det kanske skulle vara bättre än att inte ha ngnting antagligen.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Du kan köpa ännu fler kompost galler ohc lägga över :) super enkelt ;). Sedan brädor som stöd i typ mitten.
Skyll inte på katterna, De vill antingen leka eller jaga. Vilket är deras instinkter. Och tänk så här. Att ha katten sitta inne. Dvs ta ifrån den sin frihet. Det är samma sak som att låta kaninen sitta instängd i en bur jämt. Roligt? Nej. Det finns inget att göra åt helt eneklt. Katter har lika stor rätt att vara lösa som kaniner har att vara i en stor bur.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Tack för alla svar. :)
Jo, visst ska katterna också ha rätt att vara ute, men det känns lite jobbigt att dom hänger på min tomt. Trodde att Ludde (hunden) skulle fixa så att katterna inte vågade sig in, men nu får jag förminska hagen och fixa tak då. Får se vad det blir för tak, ni har gett mig många bra förslag. :)
Buntband har jag upptäckt är himla smidigt att fästa det mesta med, om inte djuren tuggar av det förstås. Men det använder jag både till att fästa ihop nät o leksaker i burarna med.
jag önskar jag hade samma problem som er ibland…
Har aldrig sett en katt i mina kaniners bur, och när det har gått förbi en katt utanför har bara mina kaniner försökt att springa fram till den.
Kommer en gång ihåg när jag kom hem från skolan med en ny kompis, vi hade skulle gå hem till mig för första gången och hon ville gärna se mitt hem, mina djur och så. när vi precis kommit till min trädgård ser vi plötsligt en katt springa allt vad den har med krökt rygg och en höjd svans genom trädgården. Den sprang som om den hade en galen pitbull i hälarna, men då ser vi att en av mina kaniner rusa efter katten i samma fart…!
"Ja-a, nu har du sett en av mina kaniner iallafall…"
Fick tag på kaninen sen i grannens garage:P
#17 haha, känner igen det där ^^ Min Peppan jagar min katt när hon kommer nära, hon tom juckar på katten :P
- Mvh Emma
#14: Jag har vänner som har innekatter. Katterna mår självklart inte dåligt av det, och vadå "ta katterna från deras frihet" Absolut inte! Dem har ju leksaker och saker att klättra på inne också. Shiet alltså -.-

Jag har forskat om katter och jag fick reda på att katter trivs alldra bäst inne :)
#20 Huh? Det beror ju på katten :P
- Mvh Emma

#20: Det gör dom ju inte alls det? Min Kattja skulle allvarligt talat VANTRIVAS ordentligt om hon inte fick vara ute flera timmar om dagen. Min andra katt, Tweety, ÄLSKAR att strosa omkring utomhus och ligga och sola. Dom skulle absolut inte trivas med att vara innekatter.
Min kompis katt däremot, hon föredrar att vara inne och bara gå ut ibland. Min andra kompis hade en katt som nästan enbart var ute, han älskade det.
Det beror ju på katten såklart.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#20 Du har fel, visst vissa katter trivs att vara inne. Men sen finns det dom som till exempel min Max som blir helt hysterisk om han aldrig får gå ut bara gå runt och majuar och krafsar på alla dörrar och blir väldigt stressad. Vi bor ändå i en villa så han har stor plats att röra på sig inne.
Jag har då inga problem med katter, har dock inne kanin nu men så fort någon av mina katter kommer inte i mitt rum och hon är lös så hoppar hon mot dem (inte för att vara elak utan bara nyfiken) och då blir katterna skit rädda och springer iväg.
Men det bästa vore nog att sätta ett nät över hagen ^^
För att skrämma bort katten spruta vatten på den, de skadar den inte fast den tycker inte om det ^^
Mina katter skulle må piss om de inte fick komma ut! De går ut och in hur de vill, på sommaren kan de vara borta flera dagar innan de kommer hem. De sover även ute på natten ofta. Men på vintern när det är ruggigt och kallt är de oftast inne och latar sig:) <3
Jag har en kompostgallerhage, och där över har jag lagt ett stort blått "bärnät" som man brukar ha över t ex jordgubbsland. Funkar jättebra !:) Jag sätter fast det med buntband.