Hur länge brunstar hon?
Hej! Min tvååriga kaninhona har brunstat i 5 veckor nu. Det är väldigt irriterande då hon inte kan hålla sig sams med sin kompis och hon biter mig hela tiden. Vi funderar på att kastrera henne men vet inte riktigt. Hon har aldrig brunstat sp länge innan utan kanske 1 vecka när det väl händer. Hon är väldigt jobbig och bits osv. Så hur länge "ska" de brunsta? Finns det något jag kan göra för att hon ska sluta brunsta? Jag har också särat på kaninerna då hanen blir attackerad av henne. Tack på förhand!
Putt, ingen som vet?
Kolla upp om hon har livmoder cancer för då är det väldigt täta brunster. Annars är det ju brunst säsongen
#2 Ja, det tror jag inte hon har. Har kollat upp hur man ser att de har cancer. Men hon brukar inte brunsts i 5 veckor, hon har fortfarande inte slutat:( Ingen som vet alls mer än #2?
Har hon jobbiga(för både dig, henne själv och kompisen)brunstperioder så hade jag inte tvekat på att kastrera henne. 🙂
Jag har en hona som brunstade i principen non-stop i 18 månader, dock va det inte värre än att hon la sig med rumpan i vädret så fort man petade på henne.
Håller med #4, jag skulle kastrerat. Det är inget som ska gå i Avel.
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube