Emot Stockholm 25 Maj
Nu har jag bestämt mig att åka upp den 25e Maj till Stockholm och det tar 5 timmar och 45 minuter ifrån Göteborg till Stockholm. I detta inlägget så kommer jag lägga ut bilder och skriva lite när jag är på väg upp till Stockholm och på väg hem till Göteborg igen. Dem som kommer åka är jag, min kanin bambi och min pappa.
Är nu klar med packningen inför Stockholms resan.
:) Det är väl ganska lång tid kvar tills den 25 Maj?
25e April*
Varför har du två transportburar? :)
För den rosa är till min Kanin Bambi på ett år som ska göra mig sällskap upp till Stockholm och den blåa är Lajbans :)
Varför ska Bambi med? :)
Varför ska Bambi med? Är det inte lite onödigt att stressa upp en kanin så?
Frida
Vad ska ni göra i Sthlm? * nyfiken*
5# För jag är phykisk sjuk :/ Vet inte om ni vet om det. Å jag brukar få ångest hur lätt som helst och bambi kom in i mitt liv då jag hade det som värst. Så hon ska med mig för att lugna mig när jag få ångest på väg upp till stockholm :)
6# Inget illa menat. Men vet att du inte tycker om mig för att jag inte kunde transportera din kanin ifrån Stockholm och hem till dig i Göteborg, Så du behöver inte bry dig :)
7# Jag ska upp och hämta min Teddyvärgvädur Lajban.
#8 Okej, då förstår jag. Så fint att din kanin får dig att må bra! Djur är magiska. :)
Vart är dina andra kaniner?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#8 ja djur är fantastiska. Jag kan berätta att jag levt med svåra muskelsmärtor i flera år, men sen jag och döttrarna skaffade kaninerna har jag knappt ont alls:) lycka till på Sthlms resan!
#8 sluta! Inte illa menat? Det var visst illa menat! Du kunde pratat men mig om det var så. Det är ju självklart att jag respekterar att du inte vill det. Inget mer än så. Det har inget med tråden att göra. Det löste sig tillslut ändå. Jag vill inte att djur ska bli stressade bara för att människor inte vill bli stressade själva. Tänk lite på djurets bästa också och inte bara på ditt
Frida
9# Ja det är ju så :)
10# Har flera kaniner men har börjat sälja av dem flesta förutom dom som jag ska ha inomhus, Alltså Bambi, Lajban och Emelie :)
11# Det är ju jättebra att du inte har ont längre :)
Du reser alltså med en kanin i en bil i 5 timmar+ för din egna skull? Du ska alltså bara ta med kaninen till Stockholm och tillbaka igen? Kaninen kommer säkert bli stressad och kan samla på sig sjukdomar när immunförsvaret är nere pågrund av stressen.
Frida
15# Men lägg av!
#16 jag vill inte att du behandlar djur så.
Frida
#17 Du behöver inte komma och säga hur jag ska behandla mina djur. Jag känner mina djur allra bästa :)
#18 tydligen gör du inte det.
Frida
#19 Adda mig på skype så pratar vi om det istället föratt ta det över iFokus :)
#15 Låt henne göra precis som hon vill? Du vet inte hur hennes kanin kommer reagera på resan.
Själv har jag rest minst 5 timmar med min kanin en dag o dagen efter 5 timmar igen, han sov hela resan.
Jag antar att Jossan456 inte skulle ta med kaninen om hon visste att den blev väldigt stressad av att sitta i en resebur.
Tycker du har en bra plan Jossan456, om du planerar på att ta ut kaninen, se bara till att den är lugn vid tillfället. Och ta inte ut din nya kanin ifall ni stannar. Bättre o låta den vara kvar i buren tills ni kommer hem :)
Lycka till på resan och till den nya kaninen!
Hemsida: Nivinas kaniner
#21 hon får ju ta med kaninen, det är ju hennes. Men hon tar ju inte med kaninen för kaninens bästa, utan för sitt egna. Det är ju ett djur. man ska inte behandla den som en leksak. Kaninen mår nog bättre att stanna hemma än att följa med dig för ditt egna nöje. Gör som du vill.
Frida
Vad har Lajban gjort i Stockholm? :)
#23 hans uppfödare bor där så ska köpa honom utav henne :)