Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 5718 ggr
hnlkjljlj
1

Puttes kaninhem behöver hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hos mig finns kaniner som skulle ha avlivats på många hemska sätt , djur som skulle ha släppts ut i naturen. Kaniner som ingen längre vill ha..eller kan ha kvar.. Visst är det hemskt ? Jag undrar genom detta inlägg om det finns flera väldigt kanin intresserade goda människor som hjälper kaniner i nöd ? antingen genom omplaceringar eller genom "Kaninhem" där djuren bor permanent. 

Jag får ibland samtal och förfrågningar från människor som inte längre kan ha kvar sina kaniner, och de ber mig att ta hand om dessa djur.

Tyvärr så är platsbristen hos mig stor så jag kan inte hjälpa alla. Jag undrar så om det finns någon annan person som jag skulle kunna få hänvisa till som sysslar med omplaceringar eller som har ett kaninhem och stor kunskap om dessa djur?    Hör järna av dig isåfall via min sida här på kanin i fokus. INGEN FRISK KANIN SKA BEHÖVA DÖ I ONÖDAN!  /linda Puttes kaninhem Västerås

Flippa
0

Vad snäll du är som tar hand om kaniner! :)
Kan tyvärr inte hjälpa.

[Niike]
0

putt

Tindra1
0

putt!

aliciia
0

var ligger västerås ?

hnlkjljlj
0

Västerås ligger nära Enköping, sala. Det ligger ca 1 timme från uppsala och 1 timme med tåg från stockholm. Puttes kaninhem ligger ganska centralt i Västerås på södra skiljebo.

Clariiz
0

Västerås ligger ju ganska nära Eskilstuna, tror dock inte jag kan hjälpa till..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

aliciia
0

åh, ok :(

hnlkjljlj
0

#1 ja, men de behövs många fler kaninhem:)

#6 ja det ligger även nära Eskilstuna d stämmer:)

emmsaaan
0

Jag bor i Sala men har varken tid eller plats. 10000 rosor till dig för att du hjälper kaniner i nöd! :)

Sotis
0

Vad snäll du är som tar hand om alla kaninerna<3

Men jag kan tyvärr inte hjälpa dej:(

hnlkjljlj
0

#9 Tack så jättemycket:) Va synd:(

#10 Tack igen :)

Jag hoppas fortfarande att någon kan hjälpa migOskyldig

Ync
0

Det är jätte bra att du tar hand om kaniner (+ kanske andra djur ?). Jag tycker att det är bara super! :)

Jag har ingen plats för det så jag kan tyvär inte hjälpa dej.

Creation
0

Har hört att omplaceringshemmet Lilla Skagan arbetar med jourhem över hela landet… :/ Om de inte har något jourhem nära dig, så finns deras "huvudkvarter" i Stockholm(?) och där ska dem ha 6 platser lediga, enligt hemsidan.
Kolla iaf in på deras hemsida och mejla och fråga dem om de kan ta emot några kaniner.
http://www.omplaceringsdjur.se/

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

hnlkjljlj
0

# ja det behövs verkligen . Tack igen :) ja jag tar även hand om andra djur men främst kaniner.

#13 tack det var verkligen ett bra tips:)

hnlkjljlj
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# 13 deras sida var under konstruktion ,men tack för tispset ändå:)

Jag letar fortfarande efter någon som har ett kaninhem eller ett omplaceringshem som jag kan få hänvisa till ..istället för att de djur jag inte kan ta hand om, ska behöva avlivas.

psyko
0

Jag kan personligen inte ta hand om ngn nu, men jag ska tipsa andra=)

Rafflan
0

Livlinan (googla så kommer du in på hemsidan) dom tar bara emot akuta avlivnigs fall, dom har dock nog ganska fullt just nu. Men i akut fall kan du ju kolla med dom ;)

PaaatyPalm
0

Du kan ju alltid annonsera ut dom här ?

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Fiona
0

Jag skulle kanske kunna ta en eller två stycken, endast. Men jag bor då i Falköping, västra götaland. Jag kan garantera ett gott hem med bra mat. Jag kan tyvärr inte utlova kelningtid (men dom kommer såklart klappas på, klippa klor, sköta päls osv. Men ej en bestämd kelningstid/dag). Men somsagt god skötsel runt om kelningen, samt stora burar.

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Fiona
0

I för sig så skulle jag väl kunna ta fler då jag bor på landet och har ganska mycket plats. Men då inte inomhus utan i mitt kaninhus eller i stallet. Jag har bara en plats kvar i kaninhuset, det går bara plats tre. Men sen i stallet har jag en box som inte används som går att göra till 4 olika burar. Så i sådana fall har jag 5 platser. Men en hake är tiden, såklart får dom mat & den nödvändigaste skötseln (klo klippning, pälsvård osv) men kanske inte så mycket kelningstid. Men det är ju i alla fall bättre än döden, om man kan säga så. Jag är inprincip uppväxt med kaniner så kunskapen finns.

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

[klarabastin]
0

hej! har du honor? kan du tänka dig att ordna trasport till stockholm?

jela96
1

21# Tror annonsen är riktigt gammal (08) Men vet att Djurens chans har en verksamhet med kaniner i Örebro och Stockholm :)

http://djurenschans.se/

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

bjällra
0

Jag bor utanför Örebro, så det är en liten bit men jag skulle kunna ge ett permanent hem till en två honor som sällskap till min (om jag lyckas övertala min kära mor och far).Så hör av dig om honor söker hem! :)

Mina kaniners insta: shiroandtotoro <3

bjällra
0

Oj såg inte hur gammal tråden var hahah

Mina kaniners insta: shiroandtotoro <3